Loading...
لطفا منتظر بمانید . . .

تاثیر کرونا بر روی لوازم‌التحریر

چکیده

لوازم‌التحریر یا نوشت‌افزار شامل مجموعه‌ای از وسایل و ابزار برای تحریر و نوشتن، ترسیم و نقاشی و یا امور مرتبط با طراحی و مهندسی است که تمامی افراد در هر رده سنی که باشند به این لوازم نیاز داشته و درصدد تهیه آن هستند. آشنایی ما با لوازم التحریر از همان زمان کودکی برای کشیدن نقاشی صورت می‌گیرد و نقش آن با رفتن به مدرسه و شروع دوران آموزشی پررنگ‌تر خواهد شد.

access_time ۱۴۰۰ دوشنبه ۸ آذر
remove_red_eye 257بازدید
تاثیر کرونا بر روی لوازم‌التحریر

 

لوازم‌التحریر یا نوشت‌افزار شامل مجموعه‌ای از وسایل و ابزار برای تحریر و نوشتن، ترسیم و نقاشی و یا امور مرتبط با طراحی و مهندسی است که تمامی افراد در هر رده سنی که باشند به این لوازم نیاز داشته و درصدد تهیه آن هستند. آشنایی ما با لوازم التحریر از همان زمان کودکی برای کشیدن نقاشی صورت می‌گیرد و نقش آن با رفتن به مدرسه و شروع دوران آموزشی پررنگ‌تر خواهد شد.
این وسایل و ابزار که در انواع و تنوع بسیار زیادی تولید شده‌اند نقش مهمی در جذب کودکان و حتی بزرگسالان برای نوشتن و انجام کارهای مختلفشان دارد. این تنوع حق انتخاب مشتری را برای خرید بهترین، پرکاربردترین و جذاب‌ترین نوع نوشت‌افزار بالا می‌برد.
در کشور ما ایران خرید انواع لوازم‌ التحریر و نوشت افزار معمولا در ماه‌های پایانی فصل تابستان و با نزدیک شدن به فصل آغاز مدرسه رونق بسیار زیادی پیدا کرده و تمامی فروشگاه‌ها مملو از افرادی است که برای خرید وسایل موردنیاز خود به آن‌جا مراجعه کرده‌اند. در کشورهای دیگر نیز صنعت لوازم التحریر فعالیت اصلی خود را در سه فصل آغاز می کند. آغاز سال مالی جدید (مارس - آوریل)، افتتاحیه سال تحصیلی جدید (ژوئن – ژوئیه) و در طول دوره جشنواره.
البته خرید انواع نوشت افزار و لوازم مرتبط در این زمینه در تمام طول سال وجود دارد.
اما از سال 1398 شمسی و 2019 میلادی با شیوع بیماری کرونا یا همان کووید19 و آغاز قرنطینه بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی در کشورهای مختلف سراسر جهان با شکست مواجه شده و فروش آن‌ها به کمترین میزان خود رسید. تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی، مراکز اداری و فروشگاه‌ها و عدم خروج مردم از منزل سبب کاهش میزان خرید و فروش وسایل مختلف گردید.
با مجازی شدن آموزش و تدریس دروس مدرسه و دانشگاه آمار خرید لوازم‌التحریر نیز افت قابل توجهی پیدا کرد. زیرا تبلت و گوشی و قلم نوری جایگزین دفاتر و انواع خودکار و نوشت‌افزار شدند. اگرچه برخی مردم به همان شیوه قبل از دفتر و خودکار استفاده می‌کردند اما آمار آن‌ها بسیار کمتر از حالت عادی شده بود.

 

خرید نوشت افزار در پژانو

جهت خرید پخش عمده خودکار کنکو به سایت فروشگاه لوازم التحریر پژانو مراجعه نمایید.

 


خرید لوازم التحریر در زمان قرنطینه


با تعطیلی مدارس و انتقال آموزش حضوری به آموزش آنلاین، این بیماری همه‌گیر کل برنامه درسی مدارس را مختل کرده است. با توجه به اینکه اکثر کارمندان کارهای دفاتر را در خانه انجام می‌دهند، عرضه منظم انواع لوازم التحریر به موسسات تجاری نیز به روش معمول صورت نمی‌گیرد.
تغییر به سمت آموزش آنلاین نیاز به برندهای لوازم التحریر را نیز کاهش داده است و همین امر برای دفاتر و موسسات تجاری نیز صادق است. افزایش دیجیتالی شدن و پذیرش سریع آموزش‌های الکترونیکی، کتاب‌های الکترونیکی و کلاس‌های یادگیری هوشمند، استفاده از محصولات نوشت افزار را کاهش داده است که این بر رشد بازار لوازم التحریر تأثیرگزار بوده است.
افزایش سرعت واگیری بیماری سبب شده بود افراد از مراجعه به فروشگاه‌ها و خرید لوازم التحریر خودداری کند. این به‌خاطر آلوده بودن سطوح و ترس از بیماری بود. بسیاری از فروشگاه‌های پخش عمده لوازم التحریر در دوران کرونا توانستند با تغییر رویه عرضه، فروش محصولات خود را افزایش دهند. ایجاد سایت‌های اینترنتی و پیج‌های اینستاگرامی و آغاز فروش از طریق دنیای مجازی سبب افزایش روند فروش محصولات شد.
بسته‌بندی‌های بهداشتی و انتقال کالاهای خریداری شده با رعایت پروتکل‌های بهداشتی توانست اعتماد بسیاری از مردم را برای خریدهای اینترنتی جلب نماید. دانش آموزان، دانشجویان، کارمندان و افراد فعال در هر صنفی با مراجعه به سایت‌ فروشگاه‌های نوشت افزاری پس از مشاهده محصولات موجود در سایت انواع وسایل موردنیاز خود را انتخاب کرده و پس از ثبت سفارش و پرداخت آنلاین هزینه کالا و پیک به آسانی آن را در اختیار خواهد داشت.

 

عرضه محصولات برندهای مختلف


افزایش سواد و تاکید بر آموزش توسط دولت و جمعیت جوان رو به رشد باعث رشد بازار نوشت افزار در چند سال اخیر شده است. همه‌گیری سرعت بسیاری از شرکت‌های لوازم التحریر را تغییر داده است و آن‌ها ناامید هستند که نوآوری‌هایی در صنعت لوازم التحریر را وارد کنند و به کانال‌های فروش جایگزین برای ایجاد تقاضا نگاه کنند. اوضاع تنها زمانی به حالت عادی باز می‌گردد که مدارس و ادارات به‌طور عادی کار کنند که تا آن زمان همه برندهای لوازم التحریر همچنان با روزهای سختی برای تحریک تقاضا و افزایش درآمد خود مواجه خواهند شد.

 

خرید لوازم التحریر در پژانو

جهت خرید پخش عمده دفتر ارزان به سایت فروشگاه لوازم التحریر پژانو مراجعه نمایید.

 

بازار فروش لوازم التحریر پس از کووید19


در چند ماه اخیر با افزایش واکسیناسیون و کاهش آمار مرگ و میر، بازار فروش حضوری انواع محصولات تا حدودی رونق پیدا کرده است. اگرچه بیماری به‌صورت کامل پایان نیافته اما انتظار می‌رود بازار فروش لوازم‌التحریر و انواع نوشت افزار به مرور رشد و افزایش داشته باشد. اگرچه این امر ممکن است کمی زمان‌بر باشد.
فروشنده‌ها و مراکز پخش عمده نوشت افزار می‌توانند در سال‌های آینده با تکیه بر فروش‌های اینترنتی و ارتقای سایت و ایجاد تنوع در محصولات عرضه شده خود و ارائه خدمات الکترونیکی و پشتیبانی بیشتر از مشتریان، آن‌ها را بیش از پیش به خرید آنلاین و از راه دور تشویق نمایند.

 

 

فروش عمده لوازم التحریر در پژانو

جهت خرید پخش عمده خودکار ارس به سایت فروشگاه لوازم التحریر پژانو مراجعه نمایید.

 

 

 

سایر مطالب مرتبط به فروشگاه اینترنتی لوازم التحریر پژانو:

از دنیای پرشور مدرسه تا دنیای مجازی
کلاسور یا زونکن 
مداد چیست ؟

 

زهرا خداکرم زاده

کارشناس تولید محتوا