Loading...
لطفا منتظر بمانید . . .

مشخصات کاغذ چاپی

چکیده

کاغذ از پرکاربردترین و پرمصرف‌ترین کالاها در سراسر جهان است به همین دلیل یکی از مهمترین صنعت‌ها در هر کشوری محسوب می‌شود. انواع مختلفی از کاغذ با الیاف سلولزی در کارگاه‌ها و کارخانه‌های کاغذسازی تولید شده که در زمینه‌های مختلفی کاربرد دارند. اگرچه پیشرفت تکنولوژی و روند روبه رشد استفاده از وسایل الکترونیکی در سال‌های اخیر بسیار زیاد بوده است و این سبب کاهش استفاده از کاغذ شده است اما با این وجود هنوز بسیاری از فعالیت‌ها و امور روزانه با استفاده از انواع کاغذ ممکن است.

access_time ۱۴۰۰ دوشنبه ۲۹ آذر
remove_red_eye 482بازدید
مشخصات کاغذ چاپی


کاغذ صفحه‌ای از جنس سلولز است که می‌توان آن را از مرکز پخش عمده لوازم التحریر خریداری کرده و مورد استفاده قرار داد.
کاغذ از پرکاربردترین و پرمصرف‌ترین کالاها در سراسر جهان است به همین دلیل یکی از مهمترین صنعت‌ها در هر کشوری محسوب می‌شود. انواع مختلفی از کاغذ با الیاف سلولزی در کارگاه‌ها و کارخانه‌های کاغذسازی تولید شده که در زمینه‌های مختلفی کاربرد دارند. اگرچه پیشرفت تکنولوژی و روند روبه رشد استفاده از وسایل الکترونیکی در سال‌های اخیر بسیار زیاد بوده است و این سبب کاهش استفاده از کاغذ شده است اما با این وجود هنوز بسیاری از فعالیت‌ها و امور روزانه با استفاده از انواع کاغذ ممکن است.


جنس کاغذ


کاغذ در واقع ترکیبی از مواد و الیاف بوده که برای ثبت نوشته و تصاویر مختلف استفاده می‌شود. ساقه کتان، شاه‌دانه، پنبه، درختان سوزنی برگ مانند کاج، درخت چنار و الیاف تفاله نیشکر رایج‌ترین مواد اولیه در تولید کاغذ به‌شمار می‌روند. نوع مواد اولیه به‌کار رفته در تولید کاغذ در واقع مشخص کننده کیفیت کاغذ تولید شده هستند. که این کیفیت تاثیر مستقیم و زیادی بر هزینه و قیمت خرید کاغذ خواهد داشت.
میزان ضخامت کاغذ، مقاومت و استحکام آن در برابر عوامل محیطی مختلف، ظرفیت خمش؛ کشش و فشار کاغذ، میزان مقاومت آن در برابر تا و خمیده شدن، مقاومت سطحی و لهیدگی کاغذ مواردی هستند که مواد اولیه به‌کار رفته در تولید کاغذ مستقیما بر روی آن‌ها تاثیرگزار است.

 

خرید و پخش کاغذ

جهت خرید پخش عمده دفتر و پخش عمده خودکار کنکو به سایت پژانو مراجعه نمایید.

 


کاغذ چاپی


کاغذ چاپ در واقع نوعی کاغذ جهت استفاده در دستگاه پرینتر برای چاپ اسناد اداری استاندارد، قراردادها، ارائه‌ها، مقالات، صفحات گسترده یا تصاویر است. طیف زیادی از انواع کاغذ چاپگر با کیفیت‌های مختلف در فروشگاه پخش عمده لوازم‌التحریر وجود دارد. نوع کاغذی که نیاز دارید بستگی به نوع چاپ و نوع چاپگر شما دارد، اما باید در نظر داشت که چه کسی اسناد چاپ شده شما را می‌بیند و استفاده می‌کند. تفاوت‌های اصلی که باید در هنگام خرید کاغذ چاپی به آن‌ها توجه کرد شامل اندازه کاغذ و وزن کاغذ و همچنین رنگ و پرداخت کاغذ است.


انواع کاغذ چاپی


کاغذ چاپگر


کاغذ چاپگر استاندارد جهت مصارف چاپ روزمره معمولاً در اندازه A4، رنگ سفید و وزن کاغذ 80 گرم در متر است. این کاغذ را می‌توان به‌عنوان رایج‌ترین نوع کاغذ موجود در ادارات و منازل و برای مصارف عمومی لوازم‌التحریر مناسب دانست که با اکثر چاپگرهای لیزری، کپی و جوهرافشان سازگار و قابل استفاده است.
اندازه‌های مختلف کاغذ چاپی از جمله کاغذ A3 و کاغذ A5 نیز موجود است و وزن آن از 70 گرم تا 180 گرم در متر متفاوت است. اگر می‌خواهید کاغذ مدنظر شما خاصیت بازیافتی و سازگار با محیط زیست را داشته باشد، بسیاری از برندها این محصولات را ارائه خواهند داد. کاغذ چاپگر معمولا به‌صورت بسته‌بندی جداگانه یا به صورت یک جعبه با پنج ریم بسته‌بندی می‌شود و طیف وسیعی از مارک ها از جمله Euroffice، 5 Star، HP، زیراکس و Canon این محصول را ارائه می‌دهند.

 

پخش عمده کاغذ

جهت خرید پخش خودکار ارس و فروش عمده لوازم التحریر به سایت پژانو مراجعه نمایید.

 


کاغذ پرستیژ


کاغذ پرستیژ یا همان کاغذ اجرایی، نوعی کاغذ چاپگر با کیفیت بالا است که برای سربرگ‌های تجاری، رزومه‌ها، پروپوزال‌های رسمی و سایر اسناد مهم مناسب است. این کاغذ به‌طور کلی دارای وزن 100 گرم در متر است و ظاهری حرفه‌ای و جذاب دارد. کاغذهای اجرایی معمولاً در انواع مختلف روکش‌های سفید از سفید الماسی و سفید درخشان تا کرم و مخملی موجود است. این کاغذهای چاپگر به‌صورت ریم در جعبه‌ پیچیده می‌شوند و برای استفاده در چاپگرهای چندکاره، جوهر افشان و لیزری و همچنین دستگاه‌های کپی مناسب هستند.


کاغذ فهرست


کاغذ فهرست عمدتاً در چاپگرهای ماتریس نقطه‌ای استفاده می‌شود و با لبه‌های سوراخ‌دار و کیفیت کاغذ سبک آن قابل تشخیص است. این کاغذ پیوسته در بسته‌های تا 2000 برگ عرضه می‌شود و در نسخه‌های کاغذ کربنیک تک لایه یا چند لایه موجود است. کاغذ فهرست دارای لبه پارگی است که بالا و پایین هر ورق را مشخص می‌کند که برای چاپ لیست قیمت یا داده های مهندسی ایده آل است.


کاغذ رنگی


این کاغذها برای چاپ اعلامیه‌ها، پوسترها یا اسناد ارائه جایگزین خوبی برای کاغذ چاپگر سفید استاندارد است. کاغذ رنگی در رنگ‌های مختلف از آبی و سبز تا زرد و صورتی موجود است و به‌طور کلی با وزن کاغذ 80 گرم یا 90 گرم در متر ساخته می‌شود. کاغذ رنگی A4 رایج‌ترین نوع آن است، اما کاغذ A3 نیز موجود است و هر دو نسخه را می‌توان در انواع چاپگرها استفاده کرد.

 

رول تایل و فکس


رول‌های چاپگر کاغذی در دستگاه‌های فکس، قفسه‌ها، صندوق‌ها و حتی برخی از ماشین حساب‌ها استفاده می‌شود. رول‌های فکس حرارتی 5 ستاره در بسته‌های شش تایی عرضه می‌شوند، آن‌ها شامل انتهای یک متری نوار هشدار رول هستند و در دو عرض (210 میلی‌متر و 216 میلی‌متر) و سه طول مختلف (15 متر، 30 متر و 100 متر) موجود هستند.
برای تایل، صندوق‌های پول و ماشین‌های کارت اعتباری، طیف وسیعی از رول‌ها و رول‌های چاپگر با اندازه‌های مختلف موجود است. این رول‌هایی که به راحتی قابل تعویض هستند بیشتر برای چاپ رسید استفاده می‌شوند و بهتر است ابتدا رول چاپگر موجود را اندازه بگیرید تا مطمئن شوید که اندازه صحیح رول‌های جدید را خریداری کرده‌اید.
رول‌های کاغذ ماشین حساب منحصراً در چاپ ماشین حساب استفاده می‌شود و به حسابداران، حسابرسان یا دانش آموزان اجازه می‌دهد تا یک رکورد چاپی از محاسبات خود داشته باشند. رول‌ها برای انواع ماشین حساب‌های مختلف در دسترس هستند و در بسته‌های 20 تایی در انواع تک لایه یا دو لایه موجود می‌باشند.

 

 

پخش عمده کاغذ

 

 

 

مطالب مرتبط به فروشگاه اینترنتی لوازم التحریر پژانو:

نقاشی کشیدن روی بوم را از کجا شروع کنیم؟
مغز مداد از چه موادی ساخته شده است؟
چه نکاتی را باید در هنگام هدیه دادن بدانیم؟