Loading...
لطفا منتظر بمانید . . .

کاغذ اوریگامی چیست؟ | انواع کاغذ اوریگامی

چکیده

کاغذ اوریگامی چیست؟ کاغذ اوریگامی مورد استفاده برای درست کردن کاردستی محبوب ژاپنی، یعنی اوریگامی می باشد. در این مقاله به بررسی انواع کاغذ اوریگامی پرداخته ایم.

access_time ۱۴۰۳ شنبه ۱۴ مهر
remove_red_eye 35بازدید
کاغذ اوریگامی چیست؟ | انواع کاغذ اوریگامی

کاغذ اوریگامی چیست؟ احتمالاً تا به اکنون با کلمه اوریگامی مواجه شده باشید و با خودتان بپرسید که یعنی چه. اوریگامی یک رشته هنری است که کودکان و بزرگسالان می‌توانند به کمک کاغذهای مخصوص اوریگامی به طراحی و ساختن اشکال مختلف هندسی بپردازند. در اوریگامی همان‌گونه که گفته شد از کاغذهای مخصوصی جهت طراحی اشکال کمک می‌گیرند، که به آن‌ها کاغذ اوریگامی گفته می‌شود. شاید برای شما نیز سؤال باشد که کاغذ اوریگامی چیست و یا چگونه مورد استفاده قرار می‌گیرد. با پژانو همراه باشید تا به بررسی کاغذ اوریگامی بپردازیم.

اگر برایتان سوال شده از کجا لوازم تحریر عمده بخرم بهتر است به فروشگاه اینترنتی پژانو مراجعه فرمائید و با انتخاب محصولات مورد نیاز خود از جمله انواع کاغذ، با تخفیفات پلکانی خرید خود را انجام دهید.

 

کاربرد کاغذ اوریگامی چیست؟

کاغذ اوریگامی که با نام دیگر کاغذ تاشو نیز شناخته می‌شود، در هنر اوریگامی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این هنر توسط ژاپنی‌ها ابداع شده است و همه افراد از کودکان تا بزرگسالان می‌توانند هنر اوریگامی را یاد گرفته و اجرا کنند. توجه داشته باشید که کاغذ اوریگامی بسیار انعطاف پذیر است و بر این اساس می‌توان از آن در طراحی منقار کلاغ، انگشتان پا و... استفاده کرد. در خرید لوازم تحریر عمده کرج، خرید کاغذ اوریگامی از مجموعه پژانو را فراموش نکنید.

 

انواع کاغذ اوریگام

جالب است بدانید که هنر اوریگامی صرفاً یک سرگرمی یا مهارت نیست، بلکه شما می‌توانید به کمک اوریگامی به آزادسازی ذهن و افزایش خلاقیت خود بپردازید. بهتر است بدانید که کاغذ اوریگامی انواع مختلفی دارد و هر کدام از آن‌ها دارای یک سری مزایا و ویژگی مخصوص هستند.


کاغذ اوریگامی کام

اگر مبتدی هستید و می‌خواهید هنر اوریگامی را یاد بگیرید، بهتر است از کاغذ کامی استفاده کنید. این کاغذ رایج‌ترین و ارزان‌ترین نوع کاغذ اوریگامی است. البته کیفیت این کاغذ چندان زیاد نیست ولی شما می‌توانید انواع مختلفی از شکل‌های هندسی را به کمک آن درست کنید. توجه داشته باشید که کاغذ کامی می‌توان چروک‌ها را به خوبی نگه دارد و کار با آن راحت است. از طرفی انواع مختلف و رنگ‌های متنوعی دارد و معمولاً در ابعاد ۱۵ در ۱۵ سانتی عرضه می‌شود.

 

کاغذ اوریگامی کراف

یکی دیگر از کاغذ‌های اوریگامی ارزان که باید در خرید لوازم تحریر عمده یادتان باشد، کاغذ اوریگامی کرافت است. کاغذ اوریگامی کرافت توسط کشور آلمان تهیه می‌شود و جنس سفت و خشنی دارد. با این حال می‌توان به کمک آن انواع اشکال هندسی را طراحی کرد. از دیگر کاربرد کاغذ کرافت می‌توان به استفاده از آن در انجام تمرین و یا آزمایش اشاره کرد. کاغذ اوریگامی کرافت در انواع اندازه‌های ۱۵ در ۱۵ و ۱۰۰ در ۱۰۰ در فروشگاه پژانو موجود است. متأسفانه این کاغذ تنها به رنگ قهوه‌ای وجود دارد و رفته‌رفته زرد خواهد شد.

 

کاغذ اوریگامی برنزه یا تن

کاغذ اوریگامی برنزه یا تنت نوع دیگری از کاغذ‌های اوریگامی است که توسط کشور ژاپن تولید می‌شود. این کاغذ به دلیل داشتن طرح متفاوت و تنوع رنگی بالا، طرف‌داران زیادی دارد و شما می‌توانید انواع مختلفی از اشکال هندسی و از ساده تا پیچیده را به کمک آن طراحی کنید.
از جمله مزایای این کاغذ می‌توان به انعطاف پذیری بالا در عین سفت بودن اشاره کرد. به این صورت که کاغذ تنت جنس سفتی دارد ولی در عین حال عرض باریکی داشته و ظریف است. وزن هر کاغذ برنزه بین ۷۰ الی ۸۰ گرم اندازه گرفته شده است. همچنین این کاغذ اوریگامی در اندازه‌های مختلف و در خرید عمده کاغذ یافت می‌شود.
بهتر است بدانید که کاغذ برنزه به راحتی تا می‌شود و رنگ رو طرف آن یکسان است. از طرفی رنگ مقاومی داشته و به‌مرورزمان دچار تغییر یا محو شدن رنگ نخواهد شد.
از جمله کاربردهای دیگر کاغذ برنزه می‌توان به استفاده از آن برای پشت زمینه عکاسی اشاره کرد چراکه سطح صاف و یکدستی دارد. ناگفته نماند که این کاغذ در صورت وجود رطوبت نیز قابل استفاده است. فراموش نکنید که باریک بودن کاغذ تنت سبب شده است تا به راحتی پاره شود. از این هنگام استفاده، باید مراقب کاغذ باشید.

 

کاغذ اوریگامی توت یا مولبر

برای تهیه کاغذ اوریگامی توت یا مولبری از الیاف گیاه استفاده می‌کنند. از این رو ضخامت بالایی داشته و ظاهر آن بسیار منحصر به فرد است. جالب است بدانید که برای استفاده از این کاغذ، باید سطح آن را تمیز کنید تا شفاف و واضح باشد. معمولاً از این کاغذ برای هنر اوریگامی استفاده نمی‌کنند.

 

کاغذ اوریگامی اوراگامید

تقریباً می‌توان گفت که در بین انواع کاغذهای اوریگامی، کاغذ اوراگامیدو به عنوان بهترین و استانداردترین کاغذ اوریگامی شناخته می‌شود. این کاغذ ضمن زیبایی بسیاری که دارد، دست ساز است و با استفاده از انواع مختلف گیاهان ساخته می‌شود. ضخامت این نوع از کاغذهای اوریگامی متفاوت بوده و معمولاً در اندازه‌های ۲۰ تا ۵۰ گرم طراحی می‌شوند. به طور کلی عرض این کاغذ نازک است و ساخت طرح‌های پیچیده به کمک آن به راحتی امکان‌پذیر می‌شود.
از آنجایی که کاغذ اوراگامیدو دست ساز است، هر رنگ و طرحی از آن کاغذ قابل سفارش و ساخت است. از این رو قیمت بسیار بالایی دارد ولی بر اساس کیفیتی که دارد، ارزش خرید برای اجرای کارهای اوریگامی حرفه‌ای را دارد.

 

سخن پایان

در پاسخ به سؤال این‌که اوریگامی چیست، همان‌گونه که گفتیم، کاغذ اوریگامی، کاغذی مخصوص هنر اوریگامی است که به راحتی تا شده و یا چروک را جمع و جور می‌کند. ما می‌توانیم به کمک کاغذ اوریگامی انواع مختلفی از شکل‌های هندسی و یا سه بعدی را بسازید.  برای تهیه انواع مختلفی از کاغذهای اوریگامی در طرح و رنگ‌های مختلف می‌توانید به مجموعه پژانو مراجعه کنید.