Loading...
لطفا منتظر بمانید . . .

از دنیای پرشور مدرسه تا دنیای مجازی

چکیده

مدرسه به‌‎عنوان محل تدریس و یادگیری از مهمترین اماکن موجود در هر جامعه و هر نقطه از دنیا است. محلی برای آموزش به کودکان و نوجوانان و آماده‌سازی و پرورش همه جانبه آن‌ها برای حضور در جامعه است. به همین دلیل همه‌ی دولت‌ها باید اهمیت خاص و ویژه‌ای برای مدارس و امور مرتبط با آموزش قائل شوند. حضور در مدارس نیازمند خرید وسایل مدرسه از مراکز پخش عمده دفتر علی‌الخصوص پخش عمده دفتر ارزان و لوازم‌التحریر بود.

access_time ۱۴۰۰ يکشنبه ۷ آذر
remove_red_eye 263بازدید
از دنیای پرشور مدرسه تا دنیای مجازی

 

مدرسه به‌‎عنوان محل تدریس و یادگیری از مهمترین اماکن موجود در هر جامعه و هر نقطه از دنیا است. محلی برای آموزش به کودکان و نوجوانان و آماده‌سازی و پرورش همه جانبه آن‌ها برای حضور در جامعه است. به همین دلیل همه‌ی دولت‌ها باید اهمیت خاص و ویژه‌ای برای مدارس و امور مرتبط با آموزش قائل شوند. حضور در مدارس نیازمند خرید وسایل مدرسه از مراکز پخش عمده دفتر علی‌الخصوص پخش عمده دفتر ارزان و لوازم‌التحریر بود.
اما در چند سال اخیر به‌دلیل همه‌گیری ویروس کرونا با تعطیلی مدارس و آموزشگاه‌ها در سراسر دنیا مواجه شدیم و این امر مانع از حضور فیزیکی دانش‌آموزان و دانشجویان در مراکز آموزشی خود گردید. مدارس مجازی نامی است که برای تدریس دروس و آموزش آنلاین و از راه دور انتخاب شده که کلیه افراد در منزل و از طریق اینترنت و فضای مجازی به‌راحتی درس می‌خوانند.


مشکلات آموزش آنلاین


اگرچه تدریس آنلاین و مدارس مجازی همواره در دستورکار بسیاری از دولت‌ها قرار گرفته است اما وجود مشکلاتی مانند محرومیت، عدم آموزش مناسب و کافی اساتید و معلمان و مناسب نبودن زیرساخت‌های اینترنتی و استفاده از دنیای مجازی در برخی نقاط دنیا سبب محروم بودن دانش‌آموزان بسیاری از تحصیل گردیده است.
همچنین استفاده از گوشی، تبلت و لپ‌تاپ برای حضور در کلاس درس، سبب دسترسی و استفاده بیش‌از حد کودکان و نوجوانان به فضای مجازی شده است. به‌طوری‌که والدین برای کنترل کودکان خود با مشکلات و چالش‌های زیادی روبرو شده‌اند. همچنین بسیاری از کودکان حوصله و صبر کافی برای نشستن حضور در کلاس‌های آنلاین را ندارند که چالش بسیار بزرگی برای والدین آن‌ها خواهد بود.
در ماه‌های اولیه بهره‌گیری از مدارس مجازی برنامه‌ریزی آکادمیک و ساعت‌های مشخصی برای تشکیل کلاس‌ها وجود نداشت و این با بی‌برنامه‌ای و مشکلات عدیده‌ای همراه بود. اما به مرور با جا افتادن تدریس آنلاین برنامه‌ریزی‌های خاص و منظم برای حضور دانش‌آموزان و برگزاری کلاس‌های آنلاین صورت گرفت.

 

فروشگاه اینترنتی پژانو

جهت خرید پخش عمده لوازم التحریر به سایت فروشگاه لوازم التحریر پژانو مراجعه نمایید.

 


آموزش‌های مجازی


اگرچه آموزش مجازی مشکلات خاص خود را به همراه دارد اما نکات مثبت و فراوان آن نیز نباید چشم‌پوشی کرد.
بهره‌گیری از آموزش‌های مجازی برای دانش‌آموزان کوشا و فعال در جهت رشد ابعاد مختلف شخصیتی و پیشرفت‌های درسی و تحصیلی و همچنین رسیدن به اهداف بلندمدت مشخص آن‌ها غیر قابل چشم‌پوشی است. این به خودسازی و کنترل شخصیتی کودک و نوجوان نیز بسیار کمک خواهد کرد. استفاده از آیتم کلاس‌های ضبط شده در اپلیکیشن و سایت مدرسه از دیگر نکات مثبت آموزش مجازی است که دانش‌آموزان و دانشجویان با مراجعه به آن می‌توانند در هر ساعت از شبانه‌روز به آموزش‌های معلم خود دسترسی داشته باشند.
نظارت، حمایت و پشتیبانی والدین از کودکان به‌خصوص دانش‌آموزان ابتدایی برای استفاده از کلاس‌های مجازی، طرز استفاده و کاربرد آن، انجام تکالیف و ارتباط مستمر با معلم از مهمترین اقدامات برای موفقیت دانش‌آموز و استفاده صحیح از فضای مجازی است.
عدم نیاز به حضور فیزیکی و رفت و آمد به مدرسه و کلاس‌های مجازی، کاهش نسبی هزینه‌های جانبی، جذابیت بصری و شنیداری، آشنایی هرچه بیشتر با محیط اپلیکیشن‌ها و استفاده از فضای مجازی، به‌روز بودن محتوا، رعایت عدالت آموزشی، افزایش کیفیت یادگیری و آموزش و تدریس در خانه و محیط‌های مختلف در هر شرایط از مزایای مدارس و آموزش‌های مجازی به‌شمار می‌روند.

 

 

بهترین لوازم التحریر در فروشگاه اینترنتی پژانو

جهت خرید پخش عمده لوازم التحریر ایرانی به سایت فروشگاه لوازم التحریر پژانو مراجعه نمایید.

 


بازگشایی مدارس


با کاهش آمار ابتلا و مرگ و میر ناشی از بیماری سراسری کووید 19 بسیاری از کشورها به مرور اقدام به بازگشایی مدارس در مقاطع مختلف تحصیلی کرده‌اند. بازگشایی مدارس و حضور فیزیکی در کلاس‌های درس خوشحالی و سرور بسیاری از دانش‌آموزان و والدین آن‌ها را به همراه خواهد داشت. و
اما مطالعات مختلفی از کاهش بسیار زیاد استرس و اضطراب کودکان هنگام تعطیلی مدارس و حضور در خانه حکایت می‌کند که بازگشایی آن ایجاد اضطراب مجدد در این افراد را به‌دنبال خواهد داشت‌. استفاده از راهنمایی‌های یک مشاور و روان‌شناس حاذق می‌تواند به این امر بسیار کمک کننده باشد.


لوازم‌التحریر در آموزش مجازی


اگرچه مباحث درسی مقاطع مختلف در فضای مجازی تدریس می‌شوند اما خرید دفتر، خرید خودکار و لوازم مدرسه به قوت خود باقیست. زیرا دانش‌آموزان برای انجام تکالیف خود به انواع دفتر و خودکار نیاز دارند تا بتوانند آن‌ها را برای معلم خود ارسال نمایند. به همین دلیل مراجعه به سایت و خرید اینترنتی فروشگاه لوازم‌التحریر پژانو انتخاب بسیاری از مردم است. پژانو مرکز پخش عمده خودکار کنکو و پخش عمده خودکار ارس با کیفیت و قیمت و تنوع بسیار بالایی است.

 

خرید انواع لوازم التحریر در پژانو

جهت خرید فروش عمده لوازم التحریر ایرانی به سایت فروشگاه لوازم التحریر پژانو مراجعه نمایید.

 

 

 

 

مطالب مرتبط به سایت فروشگاه آنلاین لوازم التحریر پژانو:

مداد چیست ؟
کلاسور یا زونکن 
مقاله ای در مورد قلم

 

زهرا خداکرم زاده

کارشناس تولید محتوا