Loading...
لطفا منتظر بمانید . . .

مغز مداد از چه موادی ساخته شده است؟

چکیده

مداد یکی از نوشت‌افزارهای بسیار پرکاربرد از گذشته تا به اکنون است که توسط هر قشری از جامعه مورد استفاده قرار می‌گیرد.نوشتن یکی از راه‌های ارتباطی انسان‌ها با همدیگر در هر عصر و زمانی است که اگر وسایل نوشت‌افزاری مانند مداد اختراع نمی‌شد انسان نمی‌توانست در زمینه‌های مختلف پیشرفت چندانی داشته باشد.

access_time ۱۴۰۰ شنبه ۲۷ آذر
remove_red_eye 11270بازدید
مغز مداد از چه موادی ساخته شده است؟

 

مداد و تاریخچه پیدایش آن


مداد یکی از نوشت‌افزارهای بسیار پرکاربرد از گذشته تا به اکنون است که توسط هر قشری از جامعه مورد استفاده قرار می‌گیرد.
نوشتن یکی از راه‌های ارتباطی انسان‌ها با همدیگر در هر عصر و زمانی است که اگر وسایل نوشت‌افزاری مانند مداد اختراع نمی‌شد انسان نمی‌توانست در زمینه‌های مختلف پیشرفت چندانی داشته باشد. نوشتن، طراحی و نقاشی مهمترین کاربردهای این کالا به‌شمار می‌روند. اگرچه داستان‌های بسیاری در مورد تاریخچه و اختراع مداد وجود دارد اما اسناد زیادی بر این دلالت می‌کنند که در دهه 1500 میلادی منبع سرب یا گرافیت که ماده اصلی برای حک حروف و تصاویر بر روی کاغذ هستند در ابتدا در معدنی در شهر کامبریا در کشور انگلستان کشف شد.
این ماده ردی کمرنگ و به رنگ خاکستری را بر روی کاغذ به‌جا می‌گذاشت. اگرچه بهره‌برداری از معادن گرافیت برای ساخت توپ‌های جنگی استفاده می‌شده است اما این مردم منطقه بودند که به خاصیت گرافیت پی برده و از آن برای علامت زدن قایق‌های شخصی خود استفاده می‌کردند. این مسئله سبب شد که گرافیت به کالایی برای قاچاق تبدیل شده و به مناطق مختلفی از جهان فرستاده شود.
بسیاری معتقدند مداد در ابتدا توسط یک زوج ایتالیایی اختراع شده است که با قرار دادن گرافیت در بین دو تکه چوب اقدام به نوشتن کرده‌اند ولی بسیاری دیگر اختراع مداد را به فردی آمریکایی نسبت داده‎‌اند.

 

مغز مداد


ماده سیاهی که در بین استوانه‌ای چوبی قرار گرفته و با کشیدن بر روی کاغذ یا صفحه اثر بر جای می‌گذارد در واقع ترکیبی از گرافیت و خاک رس است. تبدیل پودر گرافیت به گرافیت جامد با ترکیب آن و خاک رس امکان‌پذیر شده است. استفاده از درصدهای مختلف این ترکیبات با هم سبب تفاوت در رنگ، سختی مغز مداد و اثر به‌جا مانده از آن می‌شود. این بدین معنی است که هرچه میزان رس به‌کار رفته در ترکیب مداد بیشتر باشد مداد سخت‌تر بوده و رد آن کمرنگ‌تر خواهد بود. به همین دلیل است شما هنگام مراجعه به مراکز پخش عمده نوشت افزار به تنوع بسیار زیادی از مداد روبرو خواهید شد.

 

 

خرید پخش عمده مداد

جهت خرید پخش عمده دفتر و پخش عمده خودکار کنکو به سایت پژانو مراجعه نمایید.

 


انواع مداد


میزان رس و گرافیت به‌‎کار رفته برای تولید مداد سبب ایجاد تنوع در این محصول خواهند شد. تولید انواع مداد و پخش عمده لوازم التحریر این مزیت را به‌دنبال دارد که افرادی که در حوزه‌های مختلف فعالیت دارند بتوانند با توجه به کار و نیاز خود مناسب‌ترین نوع مداد را انتخاب و خریداری نمایند. مغزی برخی از مدادها از ذغال تشکیل شده است که بیشتر برای افرادی که در زمینه طراحی فعالیت دارد مورد استفاده قرار می‌گیرد.
در دسته‌بندی مداد معیارهای مختلفی مورد بررسی قرار می‌گیرد. اگر بخواهیم مداد را از لحاظ ساختار تقسیم‌بندی کنیم این به دو نوع مدادهای ساده و اتود یا مداد فشاری با ساختاری مکانیکی تقسیم می‌شود. مدادها از نظر جنس و مغز مداد به کربنی، گرافیتی و ذغالی تقسیم‌بندی می‌شوند. که هرکدام از این موارد خود دارای انواع مختلفی می‌باشند. مدادها به‌طور رایج‌تر دارای ظاهری گرد و استوانه‌ای هستند اما انواع دیگری از آن مانند سه ضلعی و شش ضلعی نیز قابل خریداری هستند.


مداد ساده


مدادهای ساده که از مغزی گرافیت و رس با بدنه چوبی پوشیده از پلاستیک یا کاغذ تشکیل می‌شوند و در صورتی‌که نوک آن‌ها شکسته یا مصرف شوند از طریق تراشیدن با مداد تراش و یا تیغه‌های تیز مجدد قابل استفاده خواهند شد.


اتود


اتودها معمولا دارای بدنه‌ای پلاستیکی یا فلزی هستند که مغزی مداد در استوانه‌ای پلاستیکی محصور در بدنه قرار می‌گیرد. مغزی اتود نیز از گرافیت و رس با درجه‌های مختلف است که شما بر اساس سلیقه خود می‌توانید از هرکدام از آن‌ها استفاده کنید. یکی از مزایای استفاده از اتود کاهش هزینه برای خرید مجدد مداد است و شما با خرید یک بسته نوک مداد می‌توانید مدت زمان زیادی از آن استفاده کنید.


مداد گرافیتی


مدادهای گرافیتی جامد که برای سایه زدن یک سطح وسیع توسط طراحان استفاده می‌شود معمولا متشکل از مغزی از جنس گرافیت و یک پوشش پلاستیکی یا کاغذی است. این نوع از مداد نسبت به مدادهای عادی آسان‌تر پاک می‌شود.


مداد ذغالی


مدادهای با مغز ذغالی برای طراحی‌هایی که نیازمند رنگ سیاه طیف بالا که مدادهای گروه H پاسخگوی آن نیستند قابل استفاده می‌باشند. مغزی این مدادها از جنس ذغال فشرده است که به دور آن پوششی از جنس کاغذ یا چوب وجود دارد.


مداد کربنی


مغزی مدادهای کربنی ترکیبی از ذغال و گرافیت است که برای طراحی‌هایی که در آن خطوط باید واضح باشند مورد استفاده قرار می‌گیرند.


مداد رنگی


مدادهای رنگی در واقع همان مدادهای ساده هستند با مغزی‌های رنگی. مداد رنگی معمولا در نقاشی استفاده می‌شود. شما در هر رده سنی که باشید می‌توانید از مداد رنگی در نقاشی خود استفاده کنید. مداد رنگی معمولا در بسته‌بندی‌های مختلف 6 رنگی، 12، 18 و 24 و پک‌های کامل‌تر قابل خریداری هستند. با مراجعه به فروشگاه پژانو مرکز پخش عمده خودکار ارس امکان خرید انواع مداد برای مشتریان گرامی میسر شده است.

 

پخش عمده مداد رنگی در پژانو

جهت خرید پخش خودکار ارس و فروش عمده لوازم التحریر به سایت پژانو مراجعه نمایید.

زهرا خداکرم زاده

کارشناس تولید محتوا