Loading...
لطفا منتظر بمانید . . .

روند ساخت خودکار

چکیده

خودکار (Pen) یکی از انواع نوشت‌افزارهای بسیار کاربردی تهیه شده از مرکز پخش عمده نوشت افزار است. همه‌ی انسان‌ها در طول روز استفاده‌های مختلفی از خودکار با رنگ‌های مختلف دارند. کارمندان، دانشجویان، دانش‌آموزان، کسبه، اساتید، افراد بازنشسته و خانه‌دار همگی برای انجام برخی کارهای روزانه خود از آن استفاده می‌کنند. تهیه خودکار خوب با کیفیت زیاد، روان و بدون این‌که جوهر آن روی کاغذ پخش شود از ویژگی‌های معمول این نوشت افزار است.

access_time ۱۴۰۰ دوشنبه ۱۳ دي
remove_red_eye 351بازدید
روند ساخت خودکار

 

خودکار (Pen) یکی از انواع نوشت‌افزارهای بسیار کاربردی تهیه شده از مرکز پخش عمده نوشت افزار است.
همه‌ی انسان‌ها در طول روز استفاده‌های مختلفی از خودکار با رنگ‌های مختلف دارند. کارمندان، دانشجویان، دانش‌آموزان، کسبه، اساتید، افراد بازنشسته و خانه‌دار همگی برای انجام برخی کارهای روزانه خود از آن استفاده می‌کنند. تهیه خودکار خوب با کیفیت زیاد، روان و بدون این‌که جوهر آن روی کاغذ پخش شود از ویژگی‌های معمول این نوشت افزار است.

 

یک خودکار لوکس


قلم یک ابزار نوشتاری رایج است که رد جوهر را روی یک سطح مانند کاغذ برای نوشتن یا طراحی برجای می‌گذارد. قلم‌های اولیه مانند نی، قلم‌دان، قلم‌ها و قلم‌های حاکم، مقدار کمی جوهر را روی یک نوک یا در یک حفره یا مخزن کوچک نگه می‌داشتند که باید به‌طور دوره‌ای با فرو بردن نوک قلم در یک جوهردان شارژ می‌شد. امروزه چنین قلم‌هایی فقط کاربردهای تخصصی اندکی مانند تصویرسازی و خوشنویسی پیدا کرده‌اند. قلم‌های نی، قلم‌دان و قلم‌ها که برای نوشتن مورد استفاده قرار می‌گرفتند، جای خود را به قلم‌های توپی(خودکار)، روان نویس، خود‌نویس و خودکارهای با نوک نمدی داده‌اند.
قلم‌های خط کشی که برای ترسیم فنی و نقشه کشی استفاده می‌شدند جای خود را به قلم‌های حرفه‌ای مانند Rapidograph داده‌اند. همه این خودکارهای مدرن دارای مخزن جوهر داخلی هستند، به طوری که نیازی به آغشته شدن به جوهر در هنگام نوشتن ندارند.

 

خرید خودکار ارس

ساختار خودکار


هر محصول و کالا قسمت‌های مختلفی دارد که بر اساس این موضوع خودکار نیز ساختار اختصاصی دارد که مجموع آن‌ها محصول نهایی را به‌وجود می‌آورند. جوهر، نی جوهر، ساچمه، دهانی خودکار، ته‌بند و درپوش خودکار اجزای مختلف آن هستند که در برندهای مختلف باجنس و کیفیت‌های مختلف تولید و در مراکز پخش عمده خودکار ارس توزیع می‌شوند.


روند ساخت خودکار


ساختار خودکار در کل از پلاستیک، فلز و مواد شیمیایی تشکیل می‌شود. در اکثر خودکارها، شاچمه نوک خودکار از برنج ساخته شده است، اگرچه در برخی موارد برای تولید آن از فولاد یا تنگستن نیز استفاده شده است. در قلم‌های فلزی، بدنه، کارتریج جوهر و فنر نیز از برنج یا آلومینیوم ساخته می‌شود. تقریباً تمام خودکارهای ساچمه‌ای حاوی مقدار قابل توجهی پلاستیک هستند. حتی گران‌ترین خودکارها از پلاستیک برای دکمه فشاری، کارتریج جوهر، درپوش و نوک استفاده می‌کنند. تولید کنندگان قلم ساچمه‌ای از انواع پلاستیک‌ها از جمله پلی اتیلن با چگالی بالا، رزین‌های وینیل و پلاستیک ترموست استفاده می‌کنند که پس از قالب‌گیری و سرد شدن، سفت باقی می‌مانند.


فرآیند تولید - جوهر


جوهر با ترکیب انواع مواد شیمیایی تولید می‌شود که در نسبت‌های مشخص با هم مخلوط شده و گرم یا سرد می‌شوند تا ترکیبات شیمیایی لازم را ایجاد کنند. کارگران هنگام تولید جوهر از فرمول‌های مشخصی استفاده می‌کنند و اکثر تولید کنندگان قلم مدرن از کنترل‌های کامپیوتری برای تنظیم مقادیر مواد شیمیایی و فرآیند اختلاط بهره می‌برند. گروه جداگانه‌ای از کارگران در طول فرآیند تولید جوهر، بررسی‌های کیفیت را انجام می دهند.


فرآیند ساخت – فلز بدنه


بدنه خودکارهای فلزی معمولاً از فلز سبک و باکیفیت تهیه می‌شود. تولیدکنندگان قلم، اجزای باقیمانده را برای قلم‌های فلزی با استفاده از تجهیزات قالب‌گیری و مهرزنی فلزی ایجاد می‌کنند. قطعات کوچک فلز به دستگاه قالب‌گیری وارد می‌شود، که فلز را مایع می‌کند و آن را در محفظه فشرده‌سازی می‌ریزد. محفظه فشرده سازی فلز مایع شده را به داخل قالب ریخته‌گری تزریق می‌کند که فلز را خنک می‌کند و قطعات مختلف را تشکیل می‌دهد. هنگامی که فلز سرد و سخت شد، هر فلز اضافی از آن جدا می‌شود. قالب باز می‌شود. سپس اجزاء با توجه به مشخصات قلمی که برای آن استفاده خواهد شد، تمیز و ماشینی برش داده می‌شوند. قطعات برش خورده قبل از ارسال به مونتاژ مجدداً با ماشین صیقل داده شده و تمیز می‌شوند.


فرآیند تولید - پلاستیک


قطعات پلاستیکی با قالب‌گیری تزریقی تولید می‌شوند. در این فرآیند، رزین پلاستیکی در یک قیف قرار می‌گیرد که رزین را از داخل یک محفظه گرم شده عبور می‌دهد. گرما رزین را به مایع تبدیل می‌کند که در قالب دایکاست تزریق می‌شود، خنک شده و خارج می‌شود. سپس پلاستیک اضافی جدا گشته و قطعات صیقلی، تمیز و به مونتاژ ارسال می‌شوند.

 

پخش عمده خودکار

مونتاژ


در طول فرآیند مونتاژ، ابتدا کره نوشتاری فلزی در حفره‌ای در نوک کارتریج جوهر قرار می‌گیرد. سپس کارتریج جوهر در یک انژکتور قرار می گیرد که کارتریج را با جوهر پر می‌کند. برای خودکارهای فشاری، کارگران سپس یک فنر را به جلوی کارتریج متصل می کنند تا نوک آن جمع شود و منبسط شود. سپس کارتریج جوهر تکمیل شده در داخل بدنه قلم قرار می‌گیرد. سپس درپوش و رویه خودکار وصل می‌شود. مونتاژ اکنون کامل شده است و قلم‌های تولید شده، بسته‌بندی و فروشگاه‌های پخش عمده لوازم‌التحریر ارسال می‌شوند.

 

 

 

دیگر مطالب مرتبط به فروشگاه اینترنتی لوازم التحریر پژانو:

 

 

زهرا خداکرم زاده

کارشناس تولید محتوا