Loading...
لطفا منتظر بمانید . . .

7 مدل از بهترین برندهای دفتر ایرانی

چکیده

صاحبان فروشگاه لوازم التحریر، مسئول خرید یک اداره یا شرکت، دانش‌آموزان، دانشجویان، کارمندان اداری و حتی کسانی که فقط می‌خواهند خریدهای روزانه خود را یادداشت کنند به یکی از پرفروش‌ترین اجناس داخل لوازم التحریر نیاز دارند، دفتر! آن هم دفتر ایرانی باکیفیت!

access_time ۱۴۰۱ جمعه ۲۱ مرداد
remove_red_eye 1172بازدید
7 مدل از بهترین برندهای دفتر ایرانی

 

در این مقاله سعی داریم تا شما را با یکی مهم‌ترین محصولاتی که در زندگی روزمره‌تان با آن سروکار دارید و از لحاظ تنوع و کیفیت باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید، آشنا کنیم؛ تا بتوانید با خیالی راحت بهترین دفتر ایرانی را به لیست خرید خود اضافه کنید و در کنار آن از تولید محصولات ایرانی هم حمایت کرده باشید. با ما همراه باشید.

 

مهم‌ترین ملاک‌های انتخاب یک دفتر چیست؟

قطعا وقتی وارد یک فروشگاه لوازم التحریر می‌شوید و قصد خرید یک یا چند دفتر را دارید، براساس استفاده‌ای که قرار است از آن دفتر داشته باشید، خرید خود را انجام می‌دهید. ممکن است به یک دفتر ایرانی دو خط برای مشق انگلیسی خود یا یک دفتر یادداشت کوچک برای یادداشت کارهای روزانه احتیاج داشته باشید. بر اساس همین نیازها می‌توانیم دفترها را دسته‌بندی کنیم تا درنهایت انتخاب بهتر و هوشمندانه‌تری داشته باشیم. مهم‌ترین ملاک‌هایی که برای انتخاب یک دفتر ایرانی وجود دارد:

  • خط‌های دفتر: در مرحله اول مسئله‌ای که مهم است، خط‌دار یا بی‌خط بودن دفتر است. از دفترهای بی‌خط برای طراحی و نقاشی استفاده می‌شود. دفترهای خط‌دار را می‌توانیم به چند دسته تقسیم کنیم: _ تک خط: برای انجام تکالیف و یادداشت‌های معمولی استفاده می‌شوند. _ دو خط: برای انجام مشق‌ها و تکالیف انگلیسی قابل استفاده هستند. _ چهار خط: برای انجام مشق‌های موسیقی استفاده می‌شوند. _ شطرنجی: که معمولا در طراحی، الگوکشی و قالیبافی از آن‌ها استفاده می‌کنند.
  • تعداد برگ‌های دفتر: انتخاب تعداد برگ‌های یک دفتر بستگی به استفاده‌ای که قرار است از آن دفتر بشود دارد، معمولا دفترها با تعداد برگ‌های 40، 50، 60، 80، 100، 200 تا 1000 برگ تولید و در بازار توزیع می‌شوند.
  • صحافی دفتر: دفترها از لحاظ صحافی و متصل بودن برگه‌ها به یکدیگر و نوع جلد با یکدیگر تفاوت دارند . صحافی دفتر‌ها معمولا فنری، چسبی، منگنه‌ای و دوختی هستند؛ که خود دفترهای فنری به دو دسته تک فنر و دو فنر یا همان دوبل تقسیم می‌شوند.
  • جلد دفترها: با توجه به افزایش تولید دفتر در ایران و سلیقه بی‌نظیر تولیدکنندگان دفتر ایرانی، جلد دفترها در انواع گوناگون: چوبی، چرمی، پارچه‌ای، طلقی، گلاسه و جلدهای معمولی کاغذی و مقوایی تولید می‌شوند.
  • طرح جلد دفترها: طرح روی جلد دفترها را با توجه به سلیقه افراد به دو دسته ساده و فانتزی تولید و راهی بازار می‌کنند.

 

با 7 مدل از بهترین برندهای دفتر ایرانی بیشتر آشنا شوید

خوشبختانه تولید دفتر در ایران، با اجرای طراحی‌های متنوع، توسط برندهای معتبر و با کیفیت روز به روز در حال افزایش است.

در ادامه می‌خواهیم با معرفی 7 مدل از بهترین برندهای دفتر ایرانی شما را برای یک انتخاب مناسب آماده کنیم.

دفتر ایرانی گل یا پوچ

یکی از برندهای تولید دفتر ایرانی که بین کودکان و نوجوانان طرفداران زیادی برای خود جمع کرده، انتشارات گل یا پوچ است. گل یا پوچ فعالیت خود را در 1396 در حوزه کودک و نوجوان آغاز کرد و همچنان به‌صورت تخصصی تولید نوشت‌افزار ایرانی را ادامه داده است. این برند برای تمام سنین، انواع دفترهای ساده و فانتزی با طرح جلدهای عروسکی و انیمیشنی خاص تولید و راهی بازار می‌کند.

دفتر ایرانی هیرون

هیرون را می‌توانیم یکی از اولین‌ برندهای خلاق دفتر ایرانی بدانیم؛ که با استفاده از چوب در تولید نوشت‌افزار به یکی از خوب‌های تولیدکننده لوازم التحریر در ایران معروف شده است. محصولات هیرون از تنوع بالایی برخوردار است، او در کنار دفترهایی با جلد چوبی وسایلی مثل: تخته‌شاسی چوبی ئ خط‌کش هم تولید می‌کند؛ اما بیشترین جذابیت و تنوع بر روی جلد دفترهای آن پیاده شده است. هیرون با طراحی جلد دفترهایی با طرح پنجره‌ای، منظره‌های دلنشین، طرح شعر، چهره‌های مهم و عبارات مذهبی طرفداران زیادی پیدا کرده است. 

دفتر ایرانی خلیج فارس

یکی از برندهای تولید دفتر در ایران که در طراحی جلد دفترها ذوق زیادی به خرج می‌دهد و دفترهایی با جلدهای کاملا مناسب با فرهنگ ایرانی و غرور ملی تولید می‌کند، برند دفتر ایرانی خلیج فارس است. خلیج فارس با در نظر گرفتن سلیقه دخترها و پسرها شخصیت‌های یک خانواده ایرانی را در طرح‌ جلد دفترها به‌خوبی طراحی می‌کند.  

دفتر ایرانی کتیبه قلم

 برند کتیبه قلم را می‌توانیم به عنوان یکی از تولیدکنندگان مستقل نوشت‌افزار در ایران معرفی کنیم. برند کتبه قلم به صورت تخصصی در زمینه تولید دفاتر مشق و یادداشت فعالیت می‌کند و معمولا دفترهای متنوع خود را با رنگ‌های شاد و سرزنده و صحافی فنری تولید می‌کند. برند کتیبه قلم بیشتر اوقات برای طراحی جلد دفاتر، از شخصیت‌های کارتونی ایرانی استفاده می‌کند و دفاتری با طرح شهدا هم تولید و روانه بازار می‌کند. 

دفتر ایرانی پاپی

برند پاپی از سال 1397 تولید دفتر در ایران را شروع و به یکی از باکیفیت‌ترین و به‌صرفه‌ترین برندهای تولید دفتر ایرانی تبدیل شد. پاپی با استفاده از مواد باکیفیت، طراحی طرح‌های متنوع، شاد و فانتزی دل کودکان و نوجوانان ایرانی را به‌راحتی به‌دست بیاورد. دفترهای پاپی با طرح‌های فانتزی از 40 تا 100 تولید و آماده استفاده می‌شوند.

دفتر ایرانی برگ تحریر

برند برگ تولید نوشت‌افزار را از سال 1396 آغاز و تا به امروز ادامه داده است. برگ تحریر را می‌توانیم یکی از برندهای متفاوت در تولید و طراحی محصولات هنری و دفاتر ایرانی معرفی کنیم. این برند علاوه‌بر تولید انواع دفترهای برگ برای نقاشی و طراحی به تولید بولت ژورنال یا همان دفتر برنامه‌ریزی هم پرداخته است. 

دفتر ایرانی امید دیمو

یکی از خوش‌سابقه‌ترین تولیدکنندگان داخلی نوشت‌افزار با  تجربه و ده سال سابقه کاری، برند امید دیمو است. این برند با تولید انواع دفترهای فانتزی و با طرح جلدهای جالب طرفداران زیادی برای خود پیدا کرده است. دفترهای امید دیمو در سه طرح فنری، چسبی و جلد شده با طرح‌های فانتزی تولید و روانه بازار می‌شوند. امید دیمو در طراحی جلد دفاتر از قهرمانان ملی و کاراکتر شخصیت‌های کارتونی استفاده می‌کند.

 

بهترین راه خرید عمده دفتر چیست؟

قطعا برای شما هم خرید عمده دفتر و یا بگذارید کامل‌تر بگوییم خرید لوازم التحریر عمده آن هم به‌صورت سنتی کاری دشوار است. فکرش را بکنید برای خرید لوازم التحریر آن هم به‌صورت عمده مجبور باشید که ساعت‌های طولانی در بازار شلوغ تهران قدم بزنید تا بتوانید لیست خرید خود را بعد از چندین مغازه پشت سر گذاشتن تهیه کنید، حالا بیایید جور دیگری به فرآیند خرید عمده خودکار یا خرید عمده دفتر نگاه کنیم، به این فکر کنید که با خیالی آسوده در فروشگاه یا محل زندگی خود نشسته‌اید و با استفاده از یک گوشی موبایل یا یک لپ تاپ و با چند کلیک به‌راحتی قیمت روز لوازم التحریر عمده را به‌دست می‌آورید، برندهای مختلف و اجناس متفاوت را با یکدیگر مقایسه می‌کنید و در نهایت لیست خرید لوازم التحریری را که آماده کرده‌اید، تهیه می‌کنید؛ حتی فکر کردن به این خرید راحت و بی‌دردسر توانایی این را دارد که ناخودآگاه لبخندی از سر رضایت بر روی لب‌های شما بنشاند. با فروشگاه اینترنتی پژانو می‌توانید خیلی راحت از طریق سایت فروشگاه، خرید عمده دفتر و هرگونه لوازم التحریری که به آن نیاز دارید را انجام دهید و به‌صورت رایگان و درب فروشگاه یا منزل‌تان خریدهای خود را تحویل بگیرید.   

از چه طریقی می‌توانیم از قیمت عمده دفتر ایرانی باخبر شویم؟

از طریق سایت فروشگاه پژانو و یا از طریق کانال تلگرام عمده فروشی لوازم التحریر می‌توانید روزانه از قیمت عمده دفتر ایرانی، قیمت عمده خودکار ایرانی و به‌صورت کلی از قیمت عمده لوازم التحریر باخبر شوید و حتی از این طریق می‌توانید خرید عمده لوازم التحریر ارزان را تجربه کنید.

کلام آخر

در این مقاله همه سعی ما بر این بود تا بتوانیم شما را با 7 برند از بهترین برندهای دفتر ایرانی آشنا کنیم، تا شما را برای یک انتخاب بهتر و هوشمندانه‌تر آماده کنیم و در نهایت با معرفی فروشگاه اینترنتی پژانو، یک راه خرید راحت و بی‌دغدغه را جلوی پای شما بگذاریم، امیدواریم که توانسته باشیم مشکلی از مشکلات‌تان را حل کنیم.

اگر موضوعی را فراموش کرده‌ایم که در این مطلب بیاوریم و یا سوالی گوشه‌ای از ذهن شما را به خود مشغول کرده است، خوشحال می‌شویم که برای ما کامنت بگذارید، قطعا در اسرع وقت به آن پاسخ خواهیم داد.