Loading...
لطفا منتظر بمانید . . .

رنگ انگشتی چیست و چه کاربردی دارد؟

چکیده

رنگ انگشتی چیست؟ رنگ انگشتی یکی از لوازم نقاشی بدون ضرر برای کودکان است که به افزایش خلاقیت آنها کمک بسیاری می کند. این نوع از رنگ به راحتی و با آب از دست کودکان شسته می شوند.

access_time ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۵ مهر
remove_red_eye 29بازدید
رنگ انگشتی چیست و چه کاربردی دارد؟


شاید در هنگام خرید لوازم تحریر عمده نام رنگ انگشتی عمده برخورده باشید و یا کودکتان درخواست خرید رنگ انگشتی را از شما کرده باشد و شما بخواهید بدانید رنگ انگشتی چیست؟ رنگ انگشتی نوعی لوازم تحریر و البته سرگرمی برای کودکان و بچه‌های خردسال است که می‌تواند با داشتن فواید و مزایای زیادی، ذهن کودکان را پرورش و خلاقیت آنان را افزایش دهد. اما این‌که رنگ انگشتی چیست و چه کاربردی دارد، می‌تواند برای شما نیز سؤال باشد. در نتیجه در این قسمت از پژانو با ما همراه باشید.

 

رنگ انگشتی چیست؟

در پاسخ به سؤال این‌که رنگ انگشتی چیست، باید بگوییم که رنگ انگشتی نوعی ابزار نقاشی برای کودکان خردسال است که می‌توانند به کمک آن، روی سطوح مختلف نقاشی کنند. بهتر است بدانید که کودکان خردسال و به خصوص در سنین پایین، عضلات و ماهیچه‌های ضعیفی دارند و بر همین اساس نمی‌توانند وسایل مختلف را به راحتی در دست خود نگه دارند و یا به کمک انگشتان خود، کاری انجام دهند. نقاشی به وسیله رنگ انگشتی، سبب تقویت ماهیچه و عضلات دست کودکان می‌شود و از طرفی خلاقیت کودکان را نیز افزایش می‌دهد.
توجه داشته باشید که از آنجایی که رنگ انگشتی به طور مستقیم با دست کودکان در تماس است، از موادی ساخته می‌شود که غیر شیمیایی و طبیعی هستند و از این رو آسیبی به پوست دست خردسالان وارد نمی‌کنند. از طرفی به راحتی از سطح دست و یا هر سطوح دیگری و تنها به کمک شستشو با آب، پاک می‌شوند.

 

کاربرد رنگ انگشتی چیست؟

در هنگام خرید لوازم تحریر عمده اصفهان باید به کاربرد رنگ انگشتی نیز توجه داشته باشید. جالب است بدانید که رنگ انگشتی صرفاً برای بازی و سرگرمی کودکان ساخته نشده است و مزایا و کاربردهای دیگری نیز دارد. یکی از مزایای استفاده از رنگ انگشتی برای کودکان، برطرف شدن حس لامسه و دیگر حس‌ها در کودکان است. به این صورت که کودکان در سنین خردسالی سعی می‌کنند از طریق حس لامسه خود به شناخت اشیا و یادگیری بپردازند. این در حالی است که ممکن است لمس اشیای مختلف برای آن‌ها خطرآفرین باشد. رنگ انگشتی و نقاشی با آن می‌توانند تا حد زیادی، حس لامسه کودکان را تقویت کند. از طرفی به دلیل ساخته شدن رنگ انگشتی از مواد خوراکی، در صورتی که مقدار کمی از رنگ توسط کودک خورده شود، خطری برای او نخواهد داشت


در خرید لوازم تحریر عمده، خرید رنگ انگشتی را در اولویت قرار دهید چراکه رنگ انگشتی، عزت نفس کودکان را نیز افزایش می‌دهد. توجه داشته باشید که همه کودکان توانایی و استعداد خوبی برای انجام نقاشی و یا کشیدن ندارند و از این رو ممکن است برخی از کودکان، از این‌که نمی‌توانند نقاشی خود را به پایان برسانند، اعتماد به نفس خود را از دست دهند. رنگ انگشتی و ترکیب رنگ‌های مختلف به کمک آن، فرایند کشیدن نقاشی را برای کودکان لذت بخش می‌کند. از طرفی کودکان می‌توانند با ترکیب رنگ‌های مختلف، تصور خود را از پدیده‌های مختلف روی کاغذ اجرا کنند. نتیجه این امر افزایش عزت نفس کودکان خواهد بود.


از دیگر کاربردهای رنگ انگشتی می‌توان به پرورش قوه تخیل کودکان اشاره کرد. به این صورت که کودکان می‌توانند به راحتی و به کمک رنگ انگشتی، هرچه را که از ذهن خود می‌گذرد، نقاشی کنند. رنگ انگشتی نه فقط برای کودکان بلکه برای بزرگسالان نیز می‌تواند ایده خوبی برای پرورش خلاقیت باشد. همچنین کودکان می‌توانند به کمک رنگ انگشتی، اسم رنگ‌های مختلف را بشناسند و بفهمند که از ترکیب رنگ‌های مختلف، چه رنگ‌های جدیدی ظاهر می‌شود. ناگفته نماند که کودکان در هنگام نقاشی با رنگ انگشتی از تمامی حواس پنج گانه خود استفاده می‌کنند.

 

ضرورت نقاشی با رنگ انگشتی در سنین خردسال

تا اینجای کار متوجه شدید که کاربرد‌های رنگ انگشتی چیست و از چه چیزی ساخته شده است. بر همین اساس اگر کودک خردسالی دارید، بهتر است برای پرورش خلاقیت وی، رنگ انگشتی تهیه کنید. از جمله دیگر ضرورت‌های نقاشی با رنگ انگشتی در سنین خردسالی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • تقویت قدرت دست کودکان
  • سرگرم کردن کودکان
  • تقویت عضلات کودک و مهارت‌های حرکتی وی
  • تقویت شناخت کودک از دنیای پیرامون و رشد شناختی او
  • تحریک تخیل کودک
  • آموزش شیوه ساخت پدیده‌های مختلف در جهان
  • آموزش ترکیب رنگ‌ها به کودکان
  • کاهش استرس کودکان تا حد زیاد

 

چگونه از رنگ انگشتی استفاده کنیم؟

لازم به ذکر است که در هنگام خرید عمده لوازم نقاشی، به بسته بندی رنگ انگشتی توجه زیادی داشته باشید. معمولاً رنگ انگشتی‌ها در ظروف بزرگی بسته بندی می‌شوند و درب ایمنی دارند. به این صورت که به راحتی نمی‌ریزد. از طرفی کودکان به راحتی می‌توانند دست خود را وارد ظرف کرده و رنگ مورد نظر خود را بردارند. جالب است بدانید که امکان نقاشی به کمک رنگ انگشتی روی سطوح مختلف وجود دارد و به راحتی بعد از نقاشی نیز به کمک آب پاک می‌شود. رنگ‌های داخل ظرف نیز حالت کرمی دارند. به این صورت که اگر ظرف رنگ واژگون شود، نمی‌ریزد.

 

سخن پایان

رنگ انگشتی یکی از ابزارهای رنگ آمیزی و نقاشی برای کودکان و خردسالان است که از مزایای زیادی برخوردار است. از جمله مهم‌ترین مزایای استفاده از رنگ انگشتی برای نقاشی، تقویت حس‌های پنج گانه و پرورش خلاقیت کودکان است. به این صورت که کودکان و خردسالان می‌توانند تمامی احساسات خود از جمله استرس، خشم، خوشحالی و... را روی سطوح مختلف اجرا کنند. از دیگر مزایای رنگ انگشتی می‌توان به پاک‌سازی آن از سطوح و دست کودکان اشاره کرد. همچنین رنگ انگشتی از مواد خوراکی و غیر شیمیایی تهیه شده است و بر همین دلیل خطری برای کودکان نخواهد داشت. اگر قصد خرید عمده رنگ انگشتی با بهترین قیمت را دارید پیشنهاد ما فروشگاه اینترنتی پژانو، بهترین عمده فروشی لوازم تحریر با شرایط ویژه می باشد.