Loading...
لطفا منتظر بمانید . . .

راهنمای انتخاب مداد تراش مناسب

چکیده

تیز کردن مدادها با تراش مناسب و تیز یکی از لذت های خوب و دوست داشتنی برای کسانی است که از انواع مدادها برای کارهای طراحی، نقاشی و... استفاده می کنند. انتخاب نوع تراش را باید بسته به نوع کاربردی که برایمان دارد انتخاب کنیم.

access_time ۱۴۰۰ دوشنبه ۱۵ آذر
remove_red_eye 284بازدید
راهنمای انتخاب مداد تراش مناسب

 

خرید تراش از مراکز پخش عمده لوازم‌التحریر و تیز کردن مدادها با تراش مناسب و تیز یکی از لذت‌های خوب و دوست داشتنی برای کسانی است که از انواع مدادها برای کارهای طراحی، نقاشی و... استفاده می‌کنند. انتخاب نوع تراش را باید بسته به نوع کاربردی که برایمان دارد انتخاب کنیم.
قبل از اینکه اتود وارد بازار لوازم التحریر شود، مداد استفاده بسیار زیادی داشت و به نوعی تبدیل به تنها وسیله ای شده بود که توانایی نوشتن و طراحی کردن به انسان می داد؛ با وجود اتود ها هم این مداد ها جایگاه خود را تا حدودی حفظ کردند و هنوز هم افراد زیادی از آن ها استفاده می کنند و تا زمانی که مدادها کاربرد داشته باشند مدادتراش ها هم عضو کاربردی در لوازم التحریر است .

 

تاریخچه شکل گیری مداد تراش:


در سال ۱۸۲۸ میلادی، ریاضیدان فرانسوی به نام برنارد لاسیمون اولین مداد تراش را طراحی کرد (اختراع شماره ۲۴۴۴ فرانسه) که از یک تیغه فلزی که در یک مکعب چوبی به صورت ۹۰ درجه قرار داشت، برای تراشیدن مداد استفاده میشد. این روش ساده تر و آسان تر از استفاده از چاقو نبود، بنابراین مورد اقبال مردم قرار نگرفت.
تری دیس استواکس از فرانسه در سال ۱۸۴۷ میلادی، با تغییر در طراحی مداد تراش قبلی و ایجاد یک محفظه مخروطی، مداد تراش جدیدی را ارائه داد. در سال ۱۸۵۱ میلادی، این طراحی استواکس توسط فردی به نام والترفوستر بهبود یافته و به تولید انبوه رسید. این اختراع فقط یک نقص داشت که حتما یا باید مداد ثابت بود یا مداد تراش که در غیر این صورت بسیاری از افراد موفق نمیشدند و نوک مداد میشکست. اولین مدادتراشی که این نقص در آن برطرف شده بود در سال ۱۸۹۶ میلادی ساخته شد که دارای صفحه ای متحرک حول مداد بود که نوک را تیز میکرد. جان لی لاو اهل شهر فال ریور، مداد تراش لاو را طراحی کرد. اختراع لاو مدادتراشی بسیار ساده و قابل حمل بود که هنرمندان زیادی از آن استفاده می کردند. مداد داخل حفره مدادتراش قرار میگرفت و با دست می چرخید. این اختراع در ۲۳ نوامبر ۱۸۹۷ (تحت شماره ۵۹۴۱۱۴ آمریکا) به ثبت رسید.

 

پخش عمده تراش در پژانو


ویژگی‌های مداد تراش مناسب:


برای خرید مدادتراش از فروشگاه‌های پخش عمده نوشت‌افزار باید به یکسری ویژگی‌های خاص توجه کرد. آنچه در یک مداد تراش خوب اهمیت دارد عبارتند از: خوش دست بودن - تیز بودن تیغه ها - محکم بودن بدنه - ابعاد مناسب بسته به کاربرد ما


انواع مداد تراش:


مداد تراش ها را برحسب انواع ویژگی هایشان می توان دسته بندی کرد از جمله: مداد تراش‌های معمولی - مداد تراش های فانتزی - مداد تراش های رومیزی - مداد تراش های برقی - مداد تراش‌های صنعتی

 

انتخاب نوع مداد تراش:


برای انتخاب مداد تراش از بین هزاران محصول موجود در مرکز پخش عمده خودکار ارس و انواع مدادتراش باید به نکات زیر توجه کرد و برحسب کاربرد بهترین نوع را انتخاب کرد:


ابعاد مداد:


مدادها سطح مقطع متنوعی از 8 میلی‌متر تا 10.5 میلی‌متر دارند. مدادهای معمولی با قطر 8 میلی‌متر تولید می‌شوند و اکثر تراش‌ها نیز برحسب همین استاندارد هستند. اگر از مدادهای بزرگ و کوچک هم‌زمان استفاده می‌کنید بهتر است مدادتراش‌های دوقلو یا رومیزی را خرید کنید.

 

 سطح مقطع:


مدادها معمولاً در سه سطح مقطع مثلثی، شش‌ضلعی و دایره تولید می‌شوند. اکثر مدادتراش‌ها با این شکل‌ها سازگاری دارند هرچند برخی اختصاصاً برای یک حالت خاص طراحی شده‌اند.


 زاویه تراش:


مدادتراش‌ها بسته به تیغه و مخروط داخلی، زاویه‌های تراش مختلفی دارند. نوک مدادی که زاویه تراش بیش‌تری دارد گرافیت بیش‌تری را نشان داده و مدت‌زمان طولانی‌تری قابل‌استفاده است. با این وجود نوک مداد با زاویه کم‌تر مقاومت بیشتری داشته و تیزتر است.


 مخزن تراش:


اگر از آن دسته افرادی هستید که وسایل طراحی، نقاشی یا نوشتن خود را همیشه به همراه داریدُ بهتر است از تراش‌هایی که دارای مخزن برای جمع‌کردن خورده‌های مداد هستند استفاده کنید. این تراش‌ها نیاز شما به سطل زباله را کم کرده و حتی امکان جمع‌آوری تراشه‌ برای کشیدن نقاشی و آثار هنری را نیز به شما می‌دهد

 

خرید تراش در پژانو
تراش برقی بهتر است یا تراش دستی؟؟؟


انتخاب تراش های برقی یا دستی به سلیقه و انتخاب افراد و نوع استفاده آنها بستگی دارد اما
در کل، کارکردن با تراش‌های دستی به علت کنترل بیش‌تر فرد بر روی میزان تراش و سبک‌تر بودن بسیار راحت‌تر است و از جاگیر نیست ..
تراش‌های برقی برای کسانی که از مداد استفاده حرفه ای می کنند مزایای زیادی دارند از جمله:
1. برای زمان‌هایی که وقت تراشیدن ندارید و یا زمان برایتان مهم است مانند جلسات امتحان طراحی و...
2. برای کسانی که زیاد از مداد استفاده می کنند مناسب است.
3. مداد تراش های برقی دو یا چند ورودی مداد دارد با سایزهای مختلف دارد که برای مدادهای معمولی و قطور قابل استفاده است.
4. می تواند نوک مداد را با ضخامت موردنظر بتراشد.
5. مداد تراش برقی بسیار بادوام تر از سایر مداد تراش هاست.

وذکر این نکته مهم است که مداد تراش های برقی به فضیا بیشتری نسبت به مداد تراش های دستی نیاز داد و استفاده از آن تا حدودی به مهارت و قلق نیاز دارد.

 

 

 

سایر مطالب مرتبط به سایت فروشگاهی لوازم التحریر پژانو:

ویژگی‌های نوشت‌افزار مناسب برای دانش آموزان
محبوب‌ترین نوشت‌افزارهای بازار کدامند؟
تاثیر کرونا بر روی لوازم‌التحریر

 

 

 

زهرا خداکرم زاده

کارشناس تولید محتوا