Loading...
لطفا منتظر بمانید . . .

آشنایی کامل با انواع کاغذ و نقش آن در صنایع مختلف

چکیده

اگرچه خرید عمده نوشت‌افزار امروزه بسیار رایج است اما داشتن آگاهی در زمینه تولید کاغذ و انواع آن می‌تواند دایره اطلاعاتی ما را گسترده کند و با استفاده‌های مختلف کاغذ آشنا شویم. ارتباط یکی از وجوه بسیار مهم در زندگی انسان است که از زمان‌ انسان‌های نخستین نیز او همواره در پی یافتن راهی برای انتقال منظور و برقراری ارتباط با سایر انسان‌ها بوده است.

access_time ۱۴۰۰ سه شنبه ۲۳ آذر
remove_red_eye 291بازدید
آشنایی کامل با انواع کاغذ و نقش آن در صنایع مختلف

 

اگرچه خرید عمده نوشت‌افزار امروزه بسیار رایج است اما داشتن آگاهی در زمینه تولید کاغذ و انواع آن می‌تواند دایره اطلاعاتی ما را گسترده کند و با استفاده‌های مختلف کاغذ آشنا شویم. ارتباط یکی از وجوه بسیار مهم در زندگی انسان است که از زمان‌ انسان‌های نخستین نیز او همواره در پی یافتن راهی برای انتقال منظور و برقراری ارتباط با سایر انسان‌ها بوده است. استفاده از سنگ‌های سخت و دیوار غارها برا ترسیم و بیان شیوه زندگی، استفاده از پوست حیوانات خاص و پس از آن اختراع کاغذ با استفاده از بافت‌های گیاهی جزو مهمترین دستاوردهای انسان بوده است.
امروزه ما از طریق همین سنگ نوشته‌ها و حکاکی‌ها است که می‌توانیم به نحوه زندگی و اطلاعات مختلف و بسیاری از انسان‌های مسکون در قرن‌های مختلف دست یابیم. اختراع کاغذ به نوبه‌ی خود تغییرات زیادی را در زندگی انسان به‌وجود آورد به‌طوری که در طول روز استفاده از انواع کاغذ در زندگی ما به امر عادی تبدیل شده است و بدون آن ممکن است با دردسر مواجه شویم.

 

خرید انواع کاغذ


چگونگی ساخت کاغذ


فرآیند کاغذسازی در آسیای شرقی، احتمالاً چین، حداقل در اوایل سال 105 بعد از میلاد، توسط خواجه دربار هان، کای لون توسعه یافت. اولین قطعات باستان شناسی کاغذ از قرن دوم پیش از میلاد در چین نشات گرفته است. صنعت مدرن خمیر و کاغذ جهانی است و چین در تولید آن پیشتاز است و ایالات متحده پس از آن در رتبه دوم قرار دارد.
کاغذ یک ماده ورقه نازک است که با پردازش مکانیکی یا شیمیایی الیاف سلولزی حاصل از چوب، علف‌ها یا دیگر منابع گیاهی موجود در آب تولید می‌شود و آب را از طریق شبکه‌های ریز تخلیه می‌کند و باعث می‌شود الیاف به طور یکنواخت روی سطح توزیع شود و به دنبال آن فشار داده و خشک شود.
اگرچه کاغذ در ابتدا به صورت تک ورق با دست ساخته می‌شد، اما امروزه تقریباً همه آن‌ها توسط ماشین‌های کاغذسازی بزرگ ساخته می‌شوند. برخی از این ماشین‌ها قرقره‌هایی با عرض ۱۰ متر و با سرعت ۲۰۰۰ متر در دقیقه تا ۶۰۰،۰۰۰ تن در سال کاغذ تولید می‌کنند.
این یک ماده همه کاره کاربردهای بسیاری از جمله چاپ، بسته بندی، تزئین، نوشتن، تمیز کردن، کاغذ فیلتر، کاغذ دیواری، کاغذ پایانی کتاب، کاغذ محافظ، میز کار چند لایه، دستمال توالت، ارز و کاغذ امنیتی و تعدادی از فرآیندهای صنعتی و ساختمانی دارد.

 

مقاله مربوط به ساخت کاغذ

 


کاربردهای مختلف کاغذ


به لطف پیشرفت تکنولوژی و انقلاب صنعتی که در کل دنیا صورت گرفت کاغذ نیز از این امر بی‌نصیب نبوده است. ساخت دستگاه‌های کاغذسازی مختلف به تولید کاغذ با ضخامت و جنس‌های مختلف منجر شده است. که این امر به قشرهای مختلفی کمک کرد تا بتوانند استفاده‌های مختلفی از کاغذهای تولید شده مختلف داشته باشند.
در ادامه به چند نوع از انواع کاغذ که در زمینه‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند اشاره شده است.
کاغذ بدون اسید
کاغذ آرشیوی
کاغذ هنرمند
کاغذ با قدرت جذب بالا
کاغذ کتاب
کاغذ پوشش و آستر جعبه
کارت ویزیت و کاغذ فرم ویزیت
کاغذ ماشین حساب و صندوق
کاغذ نمودار
کاغذ کپی
کاغذ لیوان نوشیدنی
کاغذ پاکت
کاغذ میز امتحان
کاغذ فیلتر
کاغذ غذا
کاغذ کارت تبریک
کاغذ کرافت
کاغذ تورنسل
کاغذ مانیل
کاغذ روزنامه
کاغذ پوستی
کاغذ عکاسی
کاغذ چاپ
کاغذ بازیافتی پس از مصرف
سمباده
کاغذ کفش
کاغذ تنباکو
دستمال توالت
کاغذ ماشین تحریر
کاغذ دیواری
کاغذ موم شده
کاغذ کادو
و... از انواع مختلف این محصول به‌شمار می‌آیند که همه ما در طول روز با انواع آن سروکار داریم.
اگرچه پیشرفت در تکنولوژی سبب مجازی شدن بیشتر کارها شده است و تبلیغ‌های زیادی در صدد کاهش مصرف کاغذ برای جلوگیری از قطع درختان بیشتر صورت می‌گیرد اما با این وجود هنوز زندگی بدون کاغذ میسر نمی‌باشد. به‌طور مثال دانش‌آموزان و دانشجویان همواره کتاب‌های کاغذی را مطالعه می‌کنند و با خرید دفتر از فروشگاه پخش عمده دفتر بر روی دفترهای مختلف مشق و تکالیف خود را می‌نویسند.
یا بسیاری از فروشگاه‌های عرضه محصلات مختلف فاکتورهای کاغذی خود را از مراکز پخش عمده لوازم‌التحریر خریداری کرده و از آن استفاده می‌کنند.
اگر شما در زمینه خاصی مشغول به فعالیت هستید با داشتن اطلاعات کافی در زمینه تولید کاغذ، نحوه تولید، انواع آن، کیفیت، اندازه و ضخامت کاغذ و مقوا می‌توانید بهترین نوع آن را خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهید. بدیهی است اگر در مورد نوع و جنس کاغذ مورد نظر خود اطلاعات کافی نداشته باشید ممکن است یکی از بدترین نوع آن را خریداری کنید و نتوانید از آن استفاده کنید. به‌طور مثال کاغذی که برای طراحی مورد استفاده قرار می‌گیرد نمی‌تواند گزینه مناسبی برای چاپ و استفاده در دستگاه پرینتر باشد.
این محصول در کیفیت‌های مختلفی تولید می‌شود که لازم است برای تهیه بهترین نوع و باکیفیت کاغذ به فروشگاه‌های معتبر و قابل اعتماد مراجعه کرده و آن را خریداری نمایید. کیفیت کاغذ، اندازه و نوع آن از جمله موارد تاثیرگزار بر قیمت خرید کاغذ می‌باشند.

 

 

انواع کاغذ در فروشگاه اینترنتی پژانو

 

 

 

 

سایر مطالب مرتبط به فروشگاه اینترنتی لوازم التحریر پژانو:

راهنمای انتخاب مداد تراش مناسب
ویژگی‌های نوشت‌افزار مناسب برای دانش آموزان
محبوب‌ترین نوشت‌افزارهای بازار کدامند؟

 

زهرا خداکرم زاده

کارشناس تولید محتوا