Loading...
لطفا منتظر بمانید . . .

چند نوع آبرنگ در بازار موجود است؟

چکیده

نقاشی یکی از هنرهای بسیار محبوب بین انسان‌ها است که دارای سبک‌های مختلفی است و هر شخص بر اساس توانایی و سلیقه خود به‌صورت تخصصی این سبک‌ها را برگزیده و به یادگیری و یا تعلیم آن می‌پردازد. رنگ آن چیزی است که به نقاشی جان می‌بخشد و درک مفاهیم و تفکیک نقوش را آسان‌تر می‌سازد. استفاده از رنگ در نقاشی تاریخچه‌ای طولانی دارد که در ادامه به توضیحات لازم در این باره خواهیم پرداخت.

access_time ۱۴۰۰ سه شنبه ۱۴ دي
remove_red_eye 290بازدید
چند نوع آبرنگ در بازار موجود است؟

 

نقاشی یکی از هنرهای بسیار محبوب بین انسان‌ها است که دارای سبک‌های مختلفی است و هر شخص بر اساس توانایی و سلیقه خود به‌صورت تخصصی این سبک‌ها را برگزیده و به یادگیری و یا تعلیم آن می‌پردازد. رنگ آن چیزی است که به نقاشی جان می‌بخشد و درک مفاهیم و تفکیک نقوش را آسان‌تر می‌سازد. استفاده از رنگ در نقاشی تاریخچه‌ای طولانی دارد که در ادامه به توضیحات لازم در این باره خواهیم پرداخت.


تاریخچه آبرنگ


نقاشی آبرنگ بسیار قدیمی است و شاید قدمت آن به نقاشی‌های غارهای دوران پارینه سنگی اروپا برسد و حداقل از زمان مصر و به ویژه در قرون وسطی اروپا برای تصویرسازی نسخه‌های خطی استفاده شده است. با این حال، تاریخ پیوسته آن را به عنوان یک رسانه هنری می‌داند که با رنسانس آغاز می‌شود. هنرمند آلمانی رنسانس شمالی، آلبرشت دورر (1471-1528)، که چندین آبرنگ زیبای گیاه‌شناسی، حیات وحش و منظره را نقاشی کرد، به طور کلی در میان اولین شارحان آبرنگ در نظر گرفته می‌شود. یک مدرسه مهم نقاشی آبرنگ در آلمان توسط هانس بول (1534-1593) به عنوان بخشی از رنسانس دورر رهبری شد.

 

خرید بهترین آبرنگ از فروشگاه آنلاین پژانو

آبرنگ


آبرنگ نوعی رنگ قابل استفاده در طراحی و نقاشی است که از نوعی ماده چسبنده به نام صمغ عربی تشکیل شده است که قابلیت حل شدن در آب را دارد. معمولا برای خرید آبرنگ آن را با استفاده از قلموهای مخصوص در اندازه و اشکال مختلف برای رنگ کردن نقوش مختلف طراحی شده روی کاغذ، مقوا و سایر سطوح استفاده می‌کنند.
هم افراد مبتدی و هم حرفه‌ای می‌توانند این محصول را از مرکز پخش عمده لوازم التحریر خریداری و مورد استفاده قرار دهند. آثار خلق شده با استفاده از آبرنگ بسیار زیبا و جذاب هستند.


نقش آب در استفاده از آبرنگ


ترکیبات و متریال استفاده شده در ساخت آبرنگ به‌گونه‌ای هستند که به آن قابلیت حل شدن در آب را می‌دهد و کمرنگ و پررنگ شدن رنگ‌ها را با آب می‌توان تنظیم کرد. نقش آب در هنگام استفاده از آبرنگ بسیار مهم است و ممکن است بدون وجود آب امکان استفاده از آبرنگ برای شما وجود نداشته باشد.


ساختار کلی آبرنگ


آبرنگ‌ها معمولا به‌عنوان ترکیبی از رنگ‌دانه‌های مولد رنگ یا همان پیگمنت تشکیل می‌شوند که این رنگدانه‌ها با ماده‌ای چسبنده مانند صمغ و ژلاتین ترکیب می‌شوند و به این صورت است که آبرنگ رنگی شفاف داشته و قابلیت پوششدهی زیادی ندارد.


انواع آبرنگ


آبرنگ را معمولا در دو دسته‌بندی کلی قرار می‌دهند:
1. آبرنگ‌های شفاف که به‌صورت قرص یا بلوک‌های یک اندازه در جعبه‌های مختلفی قرار می‌گیرند.
2. گواش یا آبرنگ پوششی و مات که در حقیقت همان رنگ‌های جسمی در نقاشی سنتی و مینیاتور است.
این محصول را می‌توانید در کیفیت‌های مختلف و تنوع رنگ‌بندی خریداری کنید. این رنگ‌بندی‌ها را بر اساس نیاز و کاری که انجام می‌دهید می‌توانید انتخاب نمایید.

 

نکات قابل توجه برای خرید آبرنگ


کیفیت

 

آبرنگ‌ها نیز مانند بسیاری از ابزار دیگر مانند رنگ‌های اکریلیک در دو نوع حرفه‌ای و مبتدی تولید شده و در مراکز پخش عمده کتاب رنگ آمیزی و نوشت افزار عرضه می‌شوند. نوع حرفه‌ای آن معمولا توسط هنرمندان و متخصصان فعال در حوزه نقاشی با آبرنگ مورد استفاده قرار می‌گیرد که در تولید آن‌ها از رنگ‌‍دانه‌های بیشتر و باکیفیت بالاتر استفاده شده است.
اما انواع مبتدی آن از رنگدانه کمتر و ترکیبی با مواد مصنوعی استفاده شده است که این بر کاهش هزینه و قیمت خرید آن بسیار موثر است. اگر فردی تازه‌کار هستید یا می‌خواهید برای پر کردن اوقات فراغت از آبرنگ استفاده کنید بهتر است آبرنگ‌های غیرحرفه‌ای را استفاده کنید که لزومی به پرداخت هزینه بیشتر نیستید.

 

رنگ


آبرنگ‌ها را می‌توانید در طیف‌های رنگی مختلفی تهیه کنید. برخی از هنرمندان ترجیح می‌دهند برخی از رنگ‌های اصلی را خریداری کنند و رنگ‌های دلخواهشان را به‌صورت ترکیبی از این رنگ‌ها ایجاد کنند و برخی دیگر طیف‌های زیادی از رنگ‌ها را خریداری می‌نمایند. افراد مبتدی نیازی به خرید محصولات دارای رنگبندی زیاد ندارند و لازم نیست هزینه زیادی در این بابت صرف کنند.


ماندگاری


میزان ماندگاری آبرنگ به مقاومت آن در برابر نور و گرما گفته می‌شود. اگر رنگ‌های آبرنگ که در نقاشی استفاده شده‌اند در برابر گرما و نور مقاومت بیشتری داشته باشند و کیفیت و رنگ خود را از دست ندهند پس ماندگاری بیشتری دارند. به همین دلیل هرچه از متریال خوب و باکیفیت در تولید آن استفاده شده باشد و آبرنگ شما حرفه‌ای و اصل باشد پس ماندگاری بیشتری هم خواهد داشت.


شفافیت


برخی از آبرنگ‌ها شفافیت بیشتری دارند و برخی دیگر از آن‌ها مات هستند که سازندگان این موارد را بر روی جلد آن درج کرده‌اند.


رنگ‌آمیزی


برخی از رنگ‌های آبرنگ در کاغذ نفوذ می‌کنند و یک لکه ایجاد می‌کنند، در حالی که برخی دیگر روی سطح کاغذ قرار می‌گیرند و پاک کردن خطوط ناخواسته و اشتباه را با اسفنج یا با خراشیدن کاغذ آسان‌تر می‌کنند. این واقعاً به رنگدانه مربوط می شود و اگر مبتدی هستید، با کمی تمرین متوجه خواهید شد که آبرنگ شما از کدام نوع است.
پژانو فروشگاهی بسیار معتبر و فعال در زمینه پخش و فروش عمده نوشت‌افزار و انواع لوازم‌التحریر است که می‌توانید با مراجعه به آن انواع آبرنگ‌های حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای را با تنوع وکیفیت‌های مختلف خریداری نمایید.

 

انواع آبرنگ در پژانو

 

 

 

سایر مطالب مرتبط به فروشگاه اینترنتی پژانو:

روند ساخت خودکار
طرز ساخت بادکنک زرورقی
طرز تهیه دفتر سیمی

زهرا خداکرم زاده

کارشناس تولید محتوا