Loading...
لطفا منتظر بمانید . . .

کوله پشتی استاندارد مقاطع ابتدایی

چکیده

با پایان تابستان و آغاز پاییز مدارس نیز کار خود را شروع می‌کنند. شلوغی و هیاهوی کودکان در مدرسه برای بسیاری از ما بسیار خوشایند و نشان از شوق و شور آنان برای زندگی و فراگیری علم است. کودکان و دانش آموزان رفتن به مدرسه در اولین روز پاییز را با خرید عده نوشت افزار، لباس و وسایل نو و زیبا آغاز می‌کنند و این امر برای این کودکان و نوجوانان بسیار خوشایند و خوشحال کننده است.

access_time ۱۴۰۰ دوشنبه ۲۷ دي
remove_red_eye 933بازدید
کوله پشتی استاندارد مقاطع ابتدایی

 

با پایان تابستان و آغاز پاییز مدارس نیز کار خود را شروع می‌کنند. شلوغی و هیاهوی کودکان در مدرسه برای بسیاری از ما بسیار خوشایند و نشان از شوق و شور آنان برای زندگی و فراگیری علم است. کودکان و دانش آموزان رفتن به مدرسه در اولین روز پاییز را با خرید عده نوشت افزار، لباس و وسایل نو و زیبا آغاز می‌کنند و این امر برای این کودکان و نوجوانان بسیار خوشایند و خوشحال کننده است.
شما در روزهای پایانی تابستان خیابان‌ها را مملو از کودکان و نوجوانان و والدینی می‌بینید که برای خرید وسایل مدرسه به فروشگاه‌های پخش عمده لوازم‌التحریر مراجعه می‌کنند. لوازم التحریر مدرسه برای دانش آموزان شامل اقلام مختلفی است که برای انجام هرچه بهتر مشق و تکالیف دانش آموزان مورد استفاده قرار می‌گیرند.


لیست وسایل مدرسه دانش آموزان:


اگر به‌دنبال تهیه لیستی از وسایل موردنیاز دانش آموزان هستید می‌توانید از مطالب مندرج در این مقاله استفاده کنید و نسبت به تهیه آن‌ها برای فرزند خود اقدام نمایید. این وسایل شامل:
کوله پشتی مناسب
دفتر( سیمی، ته چسبی، کلاسوری ) در تعداد برگ‌های مختلف
برگ یدک کلاسور
مداد (عادی یا مدادفشاری )
نوک مداد فشاری
مداد پاک‌کن
مداد تراش
خط کش
نقاله و گونیا
پرگار
جامدادی
دفترچه یادداشت
خودکار در رنگ‌های مختلف
مداد مشکی و قرمز
مدادرنگی
دفتر نقاشی
وسایل کاردستی شامل قیچی کاغذ، کاغذرنگی، مقوا رنگی، چسب مایع و...
لاک پاک‌کن
تخته وایت برد، ماژیک و تخته پاک‌کن
میز تحریر
جا قلمی
و...
توجه داشته باشید لزومی به خرید تمامی اقلام ذکر شده در بالا نیست و شما می‌توانید با توجه به مقطع تحصیلی فرزند خود و راهنمایی معلمان او نسبت به خرید ملزومات مدرسه اقدام نمایید.

 

 

کوله استاندارد دانش آموزان

 

دلیل اهمیت خرید کوله پشتی مناسب برای دانش آموزان


مجموعه وسایلی که برای دانش آموزان خریداری می‌شوند با توجه به برنامه هفتگی دانش آموزان به مدرسه برده می‌شوند. چون در بیشتر مدارس ایران کمد شخصی و مجزا برای هر دانش آموز در مدرسه وجود ندارد، بنابرین آنان مجبورند وسایل خود را طبق برنامه درسی هر روز با خود حمل کرده و به مدرسه ببرند. برای جابجایی و حمل وسایل به‌صورت یکجا نیز لازم است از کوله پشتی استفاده شود. به همین دلیل در هنگام خرید کوله پشتی باید بسیار دقت کرد
با توجه به این امر که بیشتر دانش آموزان مقطع ابتدایی در دوره رشد جسمانی هستند بنابرین در خرید وسایل و ملزومات نیز باید بسیار توجه داشت. استفاده از کوله پشتی‌های نامناسب و حمل وسایل مدرسه با وزن زیاد و بسیار سنگین سبب آسیب به آناتومی بدن کودکان خواهد شد. و ممکن است آسیب‌های جبران ناپذیری به بدن آنان وارد کند.
کوله پشتی به‌طور مستقیم بر روی کتف، شانه، ستون مهره‌های گردنی و پشتی و کمری کودک تاثیر خواهد گذاشت و در اثر استفاده مکرر از کوله غیراستاندارد و سنگین کودک ممکن است دچار آسیب مهره‌ای شود. دیدن کودکان با پشت خمیده، گردن سر به جلو و شانه افتاده مصداق این امر است در کمترین حالت کودک با دردهای کمر دست و پنجه نرم خواهد کرد. بدیهی است که آسیب‌های آناتومیکی بر فیزیولوژی و کارکرد اعضای داخلی بدن کودک نیز تاثیرگزار باشد.
بنابرین اگر می‌خواهید فرزندتان بدون هیچ آسیب و دردسری مقاطع تحصیلی خود را پشت سر بگذارد بهتر است ویژگی‌های یک کوله پشتی استاندارد را بدانید و نسبت به خرید بهترین نوع آن اقدام نمایید.

 

کوله پشتی مناسب برای مقاطع ابتدایی چه ویژگی‌هایی دارد؟


برای خرید یک کوله پشتی مناسب بهتر است نکات زیر را مدنظر داشته باشید:
- خرید کیف و کوله‌های دو بنده و حمل آن با استفاده از هر دو بند کوله. این به تقسیم وزن کوله بر روی شانه و کتف کمک می‌کند. پس از خرید کیف‌های تک بند خودداری کنید.
- پهنای بند کوله باید 5 سانتی‌متر باشد و از متریال خوب و باکیفیت برای ساخت آن استفاده شده باشد.
- سعی کنید کیف‌های چرمی یا برزنتی مرغوب خریداری کنید. کیف‌هایی که ظاهر آن‌ها به‌گونه‌ای است که با قرار دادن کتاب و وسایل در آن تغییر شکل نمی‌دهند بهترین نوع کوله هستند.
- کوله‌ای را خریداری کنید که دارای بند قفل در ناحیه سینه و شکم هستند. زیرا بستن این دو بند وزن کوله را میزان قابل توجهی کاهش می‌دهند و از میزان فشار وارده به کتف و شانه شما جلوگیری می‌کنند.
- وزن کوله پشتی و وسایل موجود در آن نباید بیش از 10 درصد وزن دانش آموزان مقاطع ابتدایی باشد. این معادل 2.5 تا 3 کیلوگرم است.
- در صورت تمایل می‌توانید کوله‌های چرخ‌دار خریداری کنید. تا دانش آموز در صورت سنگین بودن کوله و یا خسته شدن از کول کشیدن کیف بتواند از آن استفاده کند.
- دقت داشته باشید که کوله و کیف‌هایی که در قسمت بند شانه و پشت کیف پوشیده از پد هستند حمل آسان‌تری داشته و محتویان داخل کیف به بدن دانش آموز آسیب وارد نخواهد کرد.
- کوله‌ای که انتخاب می‌کنید بهتر است دارای بخش‌های مختلفی باشد تا بتوانید وسایل و لوازم فرزندتان را به‌صورت مجزا در آن جای دهید.
- کوله‌های دارای رنگ‌های شاد با طرح‌های زیبا و طبق سلیقه فرزند خود را خریداری کنید.


خرید کوله پشتی مناسب


حفظ سلامت فیزیکی و روانی کودکان و دانش آموزان از هر چیزی مهمتر است. و شما والدین گرامی باید تمام سعی خود را برای ایجاد زمینه رشد و نمو کودک به‌کار بگیرید. برای خرید بهترین و باکیفیت‌ترین کوله‌پشتی‌ها می‌توانید به فروشگاه پژانو مرکز پخش عمده کتاب و انواع لوازم مدرسه مراجعه نمایید.

 

خرید کوله پشتی مناسب

سایر مطالب مرتبط به فروشگاه اینترنتی لوازم التحریر پژانو:

فرق لوازم اداری منشی و مدیرعامل
انواع دفترهای مدرسه
برای یادگیری ریاضی چه لوازمی مورد نیاز است؟

 

زهرا خداکرم زاده

کارشناس تولید محتوا