Loading...
لطفا منتظر بمانید . . .

چه نکاتی را باید در هنگام هدیه دادن بدانیم؟

چکیده

هدیه، تحفه، پیشکش و کادو آن چیزی است که ما بر اساس میل شخصی و حس درونی خود وسیله یا شی‌ای را از فروشگاه‌های مختلف یا پخش عمده نوشت‌افزار خریداری و تهیه کرده و بدون چشم‌داشت و جبران به فردی می‌دهیم.

access_time ۱۴۰۰ چهارشنبه ۲۴ آذر
remove_red_eye 320بازدید
چه نکاتی را باید در هنگام هدیه دادن بدانیم؟

 


هدیه، تحفه، پیشکش و کادو آن چیزی است که ما بر اساس میل شخصی و حس درونی خود وسیله یا شی‌ای را از فروشگاه‌های مختلف یا پخش عمده نوشت‌افزار خریداری و تهیه کرده و بدون چشم‌داشت و جبران به فردی می‌دهیم.
هدیه دادن و هدیه گرفتن حس بسیار خوبی را به هردوی هدیه دهنده و هدیه گیرنده می‌دهد و اگر هدیه‌ای از صمیم قلب برای شخص مقابل تهیه شده باشد حس دوست داشتن و صمیمیت را بین آن‌ها بسیار بیشتر خواهد کرد. هدیه را می‌توان با مناسبت و بدون مناسبت تهیه کرد. اما هدیه دادن در اعیاد، تولد، مراسم نامزدی و مناسبت‌های مختلف دیگر مانند روز مادر، روز دختر، روز پرستار، جشن فارغ‌التحصیلی، قبولی در آزمون‌های مختلف، جشن بازنشستگی و... بیشتر رواج دارد.
اما افراد زیادی نیز هستند بدون مناسبت و از روی علاقه و دوست داشتن و یا برای ابراز محبت اقدام به تهیه کادو برای شخص خاصی می‌کنند.
اگرچه هدیه دادن کاری بسیار ارزشمند است اما این قواعد خاص خود را دارد. که اگر در انتخاب هدیه خود دقت لازم و کافی را نداشته باشید و یا انتخاب مناسبی نداشته باشید ممکن است نتیجه عکس داشته باشد و نتوانید آنطور که باید فرد مقابل را خوشحال کنید.

 

هدیه چی بدیم؟


چرا باید هدیه بدهیم؟


هدیه دادن اقدامی است که معمولا به منظور خوشحال کردن مخاطب انجام می‌گیرد. گاهی ممکن است یکی از دوستان شما در آزمونی سخت موفق شده باشد که شما با هدیه دادن زحمت و تلاش او را ستایش کرده و از موفقیت او ابراز خوشحالی می‌کنید. یا یکی از اقوام شده بیمار شده و بهبود یافته که شما با دادن یک هدیه مانند دسته گل برای او ارزوی بهبودی کرده و روحیه او را شاد می‌کنید.
در کل هدیه دادن راهی است برای ابراز خوشحالی شما از موفقیت یا دستاورد مهم اطرافیانتان. این هدایا می‌توانند در دو دسته قرار بگیرند. هدایایی که ماندگار هستند و فرد تا مدت‌ها می‌تواند از آن استفاده کند و هدایایی که پس از مدتی اثری از آن‌ها نمی‌ماند و کارایی برای فرد نخواهند داشت. که معمولا هدیه‌ای که برای افرادی که از یک بیماری یا رنجش بیرون می‌آیند خریداری می‌شود بهتر است ناماندگار باشند که دیدن آن یاداور دوران سخت برای فرد نباشد و او را از نظر روحی اذیت نکند.


نکات مهم در انتخاب هدیه


- اولین اقدام در هنگام خرید هدیه این است که سعی کنید با کمال رضایت و از روی علاقه هدیه را خریداری نمایید زیرا مخاطب شما کاملا درک خواهد کرد که هدیه شما از روی علاقه است و یا بالاجبار آن را تهیه کرده‌اید.
- با توجه به بودجه خود هدیه مناسبی تهیه کنید لازم نیست که فشار اقتصادی زیادی را برای تهیه هدیه متحمل شوید و خود را به اذیت بیاندازید.
- اگرچه شما در مقابل هدیه دادن انتظاری از فرد مقابل برای جبران نداشته باشید اما آن فرد در صدد جبران محبت و لطف شما است و در ذهن خود در جست‌وجوی راهی برای جبران آن است. پس بهتر است شما در هنگام خرید کادو طرف مقابل را نیز در نظر بگیرید. این بدان معنا است که کادویی را انتخاب و خریداری نمایید که اگر فرد بخواهد آن را جبران کند دچار دردسر و پرداخت هزینه‌ای بالاتر از توان خود نشود.
- در نظر گرفتن مراسم و مناسبت برای انتخاب کادو مهم است. کادوی انتخابی شما باید با نوع مناسبت تناسب داشته باشد.
- انتخاب کادوی متناسب با سن فرد بسیار مهم است. اگر مخاطب شما کودکی دبستانی است می‌توانید لوازم‌التحریر زیبا با طرح‌های کودکانه و جذاب را از فروشگاه پخش عمده لوازم‌التحریر ایرانی را تهیه کنید و آن را با بسته‌بندی زیبا به او هدیه دهید. یا اگر برای فردی کارمند یا دارای شغل رسمی کادو می‌خرید می‌توانید از مراکز پخش عمده خودکار کنکو نوشت‌افزاری مناسب با باکس زیبا تهیه کنید.
- از فخرفروشی و پز دادن برای کادویی که خریداری کرده‌اید خودداری کنید این حس صمیمیت شما و فرد کادو گیرنده را از بین خواهد برد یا در بهترین حالت سبب کمرنگ شدن حس دوستی شما خواهد شد.
- بهتر است در آن مراسم از گران شدن اجناس و یا قیمت بالای محصولات مختلف خودداری کنید. زیرا حس خوبی را به اطرافیان منتقل نخواهید کرد و فردی که کادو گرفته است ممکن است احساس عذاب وجدان پیدا کند چون شما را به زحمت انداخته است.
- در بسته‌بندی و تزئین کادوی خریداری شده نهایت دقت را داشته باشید. زیرا ارزش کادوی خریداری شما چقدر است؛ بسته‌بندی آن نیز به همان اندازه اهمیت دارد و مخاطب ممکن است از دیدن بسته‌بندی جذاب آن بیشتر ذوق زده شود.
- در انتخاب کادو بسیار دقت کنید. روحیات، سلایق و امیال فرد مخاطب خود را به‌خوبی در نظر داشته باشید و هدیه‌ای را انتخاب کنید که برای او کارایی داشته و بتواند تا مدت‌ها از آن استفاده کند.
- اگر در هنرهای دستی مهارت دارید می‌توانید خودتان شخصا در زمینه‌ای که مهارت دارید کادویی منحصر بفرد را برای او درست کنید. هدایای دست‌ساز که با ظرافت و دقت بالایی درست می‌شود ارزش بسیار زیادی برای فرد خواهد داشت و این خاطره‌ای ماندگار را در ذهن فرد ثبت خواهد کرد.

 

 

هدیه دادن از سایت پژانو

 

 

 

 

:سایر مطالب مرتبط به فروشگاه اینترنتی لوازم التحریر

آشنایی کامل با انواع کاغذ و نقش آن در صنایع مختلف
راهنمای انتخاب مداد تراش مناسب
ویژگی‌های نوشت‌افزار مناسب برای دانش آموزان

 

زهرا خداکرم زاده

کارشناس تولید محتوا