Loading...
لطفا منتظر بمانید . . .

طرح و نقش اولین پازل ساخته شده در دنیا چه بوده است؟

چکیده

پازل‌ها در قرن بیستم بسیار مورد توجه قرار گرفت و مردم از آن برای سرگرمی و به چالش کشیدن ذهن و قدرت تمرکز خود استفاده می‌کردند. استفاده از این بازی جذاب از گذشته تا اکنون ادامه دارد برای آشنایی با اولین پازل‌ ساخته شده و کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید.

access_time ۱۴۰۰ شنبه ۷ اسفند
remove_red_eye 429بازدید
طرح و نقش اولین پازل ساخته شده در دنیا چه بوده است؟

 

پازل یکی از سرگرمی‌های بسیار جذاب برای تمامی رده‌های سنی است. خرید پازل‌های بزرگ از مرکز پخش عمده لوازم التحریر با تعداد قطعه‌های مشخص می‌تواند سرگرمی‌ خوبی برای شما و خانواده‌تان در شب‌های طولانی زمستان یا تعطیلات و دورهمی‌ها باشد. پازل‌ها در قرن بیستم بسیار مورد توجه قرار گرفت و مردم از آن برای سرگرمی و به چالش کشیدن ذهن و قدرت تمرکز خود استفاده می‌کردند. استفاده از این بازی جذاب از گذشته تا اکنون ادامه دارد برای آشنایی با اولین پازل‌ ساخته شده و کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید.


چگونه قطعات منبت کاری شده به پازل تبدیل شدند؟


اگرچه پازل اغلب به‌عنوان یک سرگرمی در اوقات فراغت در نظر گرفته می‌شود، اما پیدایش آن ریشه در آموزش جغرافیا دارد.
اولین پازل‌های تجاری منبت کاری شده، در سال 1760 توسط جان اسپیلزبری، نقشه‌کش و حکاک بریتانیایی ساخته شد. او یک نقشه اروپا را بر روی چوب سخت چسباند و از اره‌ی خیاطی برای بریدن مرزهای ملی کشورها استفاده کرد. این نمونه‌های اولیه «نقشه‌های تجزیه‌شده» نامیده می‌شوند و به عنوان ابزار آموزشی برای آموزش جغرافیا به کودکان استفاده می‌شدند.
اسپیلزبری با دیدن اینکه اولین پازل‌ها به‌خوبی مورد استقبال قرار گرفت، کسب و کاری را آغاز کرد و پازل‌هایی با هشت موضوع جغرافیایی تولید کرد: جهان، اروپا، آسیا، آفریقا، آمریکا، انگلستان و ولز، ایرلند و اسکاتلند. این پازل‌های اولیه در میان خانواده‌های مرفه، از جمله خانواده سلطنتی بریتانیا، محبوبیت زیادی پیدا کرد.
انقلاب صنعتی دوم در قرن 19 و 20 روند ساخت پازل را تغییر داده و بسیار بهبود بخشید. پیشرفت در تکنیک‌های چاپ لیتوگرافی به سازندگان پازل این امکان را داد تا چاپ‌های با؛ کیفیت بالاتر را روی سطوح چوبی منتقل و ایجاد کنند. و به جای استفاده از چوب سخت (مانند چوب ماهون) برای تولید پازل، سازندگان شروع به استفاده از تخته سه لایه کردند که در آن لایه‌هایی نازک‌ از چوب به هم چسبیده‌اند. این به ساخت پازل سبک‌تر و مقرون به‌صرفه‌تر که برش آن نیز آسان‌تر بود کمک کرد. علاوه بر این، اختراع اره‌های آجدار با موتور پا به تولیدکنندگان این امکان را می‌دهد تا قطعات پیچیده‌تری را با سرعت بیشتری ایجاد کنند.

 

خرید انواع پازل از سایت پژانو

 

ساخت پازل‌های مقوایی


در سال 1929 رکود بزرگی در آمریکا ایجاد شد. در این سال‌ها بود که پازل در بین مردم محبوبیت زیادی پیدا کرد. در همین سال‌ها بود که شرکت‌های آمریکایی به جای تولید پازل از چوب، شروع به تولید انبوه پازل از مقوا با استفاده از تکنیک جدید قالب‌گیری کردند. این امر هزینه پازل‌ها را به شدت کاهش داد. در زمانی‌که اکثر خانواده‌ها توانایی پرداخت فعالیت‌های تفریحی گران‌تری را نداشتند، پازل‌های ساخته شده با اره مویی نوعی سرگرمی قابل بازیافت را برای تمامی اقشار جامعه فراهم می‌کرد.
در واقع، از آنجایی‌که ساخت پازل‌ها بسیار ارزان بود، تبلیغ کنندگان از آن‌ها به‌عنوان فرصتی برای پخش تصاویر تبلیغاتی استفاده کردند. شرکت‌های دیگر طرح‌های خلاقانه‌تری از افسانه‌ها، قلعه‌ها، کشتی‌ها و طبیعت را بررسی کردند. در دهه 1900، پازل‌های تولید شده با اره مویی مقوایی محصول غالب بودند و پازل‌های چوبی قدیمی به کالایی کمیاب‌تر و گران‌قیمت تبدیل شدند که فقط افراد ثروتمند و خانواده‌های مرفه در صورت تمایل آن را خریداری می‌کردند.

 

پازل مقوایی

 

پازل‌های امروزه به چه شکل هستند و از چه جنسی ساخته می‌شوند؟


در سال‌های اخیر و با پیشرفت‌های همه جانبه تکنولوژی، نحوه تولید و تصاویر پازل‌ها شکل جدیدتری به خود گرفته است. چسباندن تصاویر مختلف بر روی مقوا و استفاده از دستگاه‌های خودکار و قابل تنظیم برای برش آن رایج‌ترین روش تولید پازل است. اما در برخی کارخانه و کارگاه‌های تولید پازل و وسایل سرگرمی، از لیزر برای برش مقواها استفاده می‌شود. قدرت برش لیزر امکان استفاده از مقواها با ضخامت‌های مختلف و محکم، چوب و اکلریک را برای ساخت پازل فراهم کرده است.
با توجه به این موضوع، پازل‌های منحصر به‌فرد و غیرمتعارف در حال ظهور است.
شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه‌های پخش عمده پازل انواع مختلفی از پازل را مشاهده کنید. این سرگرمی جذاب برای کودکان و بزرگسالان نیز به تفکیک قابل عرضه است. پازل با انواع طرح‌هایی از طبیعت، آسمان، ماه، ماشین‌ها، ساختمان‌های مختلف، جغرافیا و تصاویر شهرها و کشورهای مختلف و... در فروشگاه فروش عمده نوشت افزار قابل خریداری می‌باشد. شما می‌توانید از این محصول با قطعات کمتر جهت آموزش ریاضی، جغرافیا، فارسی و درس‌های دیگر به کودک خود کمک بگیرید.
علاوه بر این اگر پدر و مادر شما در آستانه ابتلا آلزایمر هستند، بهتر است با خرید پازل مناسب روند این ابتلا را کاهش دهید. وادار کردن سلول‌های مغزی به فعالیت‌ از پیر شدن آن‌ها جلوگیری کرده و یا این روند را کاهش می‌دهد. تمرکز برای حل معمای پازل برای دقایقی هم که شده شما را از مشکلات و دغدغه‌های روزمره دور می‌کند.
یکی از راه‌هایی که روانشناسان، مردم را برای کاهش استرس و اضطراب، دور بودن از فشارهای کاری، افزایش تمرکز و قدرت ذهن و همچنین کاهش روند ابتلا به آلزایمر تشویق می‌کنند، حل جداول, معما و پازل‌های مختلف است.

 

انواع پازل

 

 

سایر مطالب مرتبط به فروشگاه لوازم التحریر پژانو:

ابزار ضروری برای مهندسین کدامند؟
تاثیرات خمیر بازی در کودکان
از دفتر کاهي تا دفتر فانتزي

 

زهرا خداکرم زاده

کارشناس تولید محتوا