Loading...
لطفا منتظر بمانید . . .

از دفتر کاهي تا دفتر فانتزي

چکیده

استفاده از دفتر و کاغذ پیشینه زیادی دارد. انسان‌ها همواره برای ثبت خاطرات خود و پیشامدها و مطالبی که در زندگی او مهم بوده‌اند، از چیزهای مختلفی استفاده می‌کرده است. امروزه خرید دفتر و کاغذ از فروشگاه‌های معتبر پخش عمده نوشت افزار گسترش یافته است. اما در گذشته ثبت این آثار بر روی سنگ و یا پوست حیوانات مختلف که کیفیت خوبی داشته‌اند رایج بوده است. که با گذشت زمان و اختراع کاغذ محل ثبت این نوشته‌ها تغییر یافت.

access_time ۱۴۰۰ يکشنبه ۱ اسفند
remove_red_eye 2968بازدید
از دفتر کاهي تا دفتر فانتزي

 

استفاده از دفتر و کاغذ پیشینه زیادی دارد. انسان‌ها همواره برای ثبت خاطرات خود و پیشامدها و مطالبی که در زندگی او مهم بوده‌اند، از چیزهای مختلفی استفاده می‌کرده است. امروزه خرید دفتر و کاغذ از فروشگاه‌های معتبر پخش عمده نوشت افزار گسترش یافته است. اما در گذشته ثبت این آثار بر روی سنگ و یا پوست حیوانات مختلف که کیفیت خوبی داشته‌اند رایج بوده است. که با گذشت زمان و اختراع کاغذ محل ثبت این نوشته‌ها تغییر یافت.

کاغذ و دفتر را مي‌توان از مهم‌ترين انواع لوازم التحرير نام برد که هر فردی در هر صنفی که به مشغول به فعاليت است با آن سروکار دارد.
خريد عمده دفتر يا خريد اين محصول به صورت تکي از فروشگاه پخش عمده لوازم التحرير معمولا در اواخر تابستان و اوايل پاييز که مدارس آغاز می‌شوند به اوج خود می‌رسد. دليل آن استفاده دانش آموزان و دانشجويان و حتي اساتيد ومعلمان از انواع دفتر کاهي و فانتزي در سايز، تعداد برگه‌ و ويژگي‎هاي مختلف است. ما در اين مقاله توضيحاتي را براي آشنايي بيشتر با انواع دفترهاي کاهي و فانتزي ارائه خواهيم داد تا بتوانيد در هنگام خريد با اطلاعات بيشتري خريد خود را انجام دهيد.

 

خرید عمده دفتر

 

کاغذ و دفتر کاهي


کاغذ کاهي يکي از انواع مختلف کاغذ است که به دليل ارزان بودن و تنوع در اندازه و ضخامت بسيار مورد توجه و استفاده قرار مي‌گيرد. مي‌توان از کاغذ کاهي در زمينه‌هاي مختلفي استفاده کرد. تهيه دفتر با کاغذ کاهي، چاپ روزنامه،
کتاب، بروشور، استفاده از کاغذ براي دورپيچ ساندويچ يا در برخي کافي شاپ‌ها از موارد استفاده از کاغذ کاهي هستند.
کاغذ کاهی، نوعی کاغذ بازیافتی است که تولیدکنندگان آن را در انواع ضخامت‌های مختلف توليد مي‌کنند که شما بر اساس نياز خود مي‌توانيد هر يک از آن‌ها را خريداري نماييد.
اين کاغذها داراي گرماژ بين 42 تا 48 گرم هستند. نازک بودن آن‌ها، وضوح کلمات چاپ شده روي کاغذهاي کاهي، داشتن رنگ سايه روشن و ارزان بودن سبب شده است که اين کاغذها براي صنعت چاپ روزنامه و نشريه بسيار مورد استقبال قرار گيرند.
نازک بودن کاغذهای کاهی و قابليت روان نويسي روي آن نيز سبب علاقه افراد زيادي به دفترهاي کاهي شده است. علاوه بر آن ورق زدن برگه‌های نازک و تا حدودی نرم این کاغذها حس خوبی را به فرد القا می‌کند.
حجم کمي که کاغذ کاهي دارد سبب سبک بودن کتاب‌هايي مي‌شود که با استفاده از اين کاغذ چاپ مي‌شوند. و اين خود يک مزيت بسيار بزرگ براي فروشنده‌هاي کتاب فروشي است که مشتريانشان خريد کتاب‌هاي سبک وزن با برگه‌هايي نازک را ترجيح مي‌دهند و طرفدار این نوع از کتاب‌ها است.
دفترهای با کاغذ کاهی را می‌توانید از فروشگاه پخش عمده دفتر ارزان با جلدهای مختلف و متنوعی خریداری نمایید. برخی فروشگاه‌ها این برگه‌ها را با مقوایی کاهی شکل و بسیار زیبا جلد گرفته‌اند. و با کنف آن را صحافی می‌کنند و برگه‌ها را به هم می‌چسبانند که ظاهر بسیار زیبایی به آن می‌دهد. علاوه بر این می‌توانید این محصول را با جلدهای فانتزی، چرمی، مقوایی رنگی و... نیز خریداری کنید.

 

خرید دفتر کاهی


دفترهای فانتزی


دفترهای فانتزی در سال‌های اخیر بسیار مورد استقبال خریداران قرار گرفته است. به همین دلیل تولید آن در انواع مختلف با تعداد برگ‌های مختلف، طرح جلد متفاوت و سایزهای گوناگون گسترش پیدا کرده است. اگرچه برخی دفترها دارای برگه‌های کاهی هستند اما افراد زیادی نیز وجود دارند که خرید دفترهایی با برگه سفید و محکم‌تر و سخت‌تر از برگه‌های کاهی را ترجیح می‌دهند.
دفترهای فانتزی در واقع به دفترهایی گفته می‌شود که بیشتر دانش آموزان و دانشجویان از آن استفاده می‌کنند. دارای طرح جلدهای مختلفی است و تنوع بسیار زیادی دارند. دفترهای فانتزی به‌صورت سیمی و ته‌چسبی رایج‌ترین انواع این محصول در فروشگاه پخش عمده دفتر ارزان هستند. شما می‌توانید دفتر فانتزی را در تعداد برگه‌های 40 برگی، 60، 80، 100 و 200 برگی نیز تهیه کنید. علاوه بر این دفترچه‌یادداشت‌های فانتزی نیز از محصولات بسیار پرطرفدار هستند.
دفترهایی با کاغذهای سفید رنگ نیز طرفداران خاص خود را دارند. نوشته‌ها بر روی این کاغذ به‌خوبی و به آسانی خوانده می‌شوند. در انواع یک خط و دو خط، شطرنجی و بدون خط یا دفتر نقاشی وجود دارند که شما می‌توانید آن را بر اساس نیاز خریداری کنید. اگر تصمیم دارید برای کودک دانش آموز خود دفتر تهیه کنید بهتر است قبل از خرید از معلم فرزند خود درباره تعداد برگه‌های دفتر سوال بپرسید. این کار از هدر رفتن و اسراف برگه‌های دفتر جلوگیری می‌کند.
کاغذهای سفید رنگ معمولا موادی مانند کلر، نشاسته، گچ یا همان کربنات کلسیم و در برخی موارد رنگ و پلاستیک را در ترکیب خود دارند. معمولا ورق‌های کاغذ غیر سمی هستند و حساسیت‌های پوستی ایجاد نمی‌کنند.
اگر طرفدار کارهای دستی هستید و خودتان در این زمینه حرفه‌ای هستید می‌توانید با تهیه مواد و وسایل اولیه، دفترهای فانتزی زیبایی برای خود تهیه نمایید. در غیر این صورت با مراجعه به سایت پژانو می‌توانید از دفترهای فانتزی متنوع این فروشگاه دیدن کرده و خرید کنید.

 

خرید دفتر فانتزی

 

 

سایر مطالب به فروشگاه لوازم التحریر:

مزایای حل پازل
تاثیر رنگ آمیزی بر کودکان
ابزار نقاشی چیست و چه کاربردی دارد؟

 

زهرا خداکرم زاده

کارشناس تولید محتوا