Loading...
لطفا منتظر بمانید . . .

نقاشی کشیدن روی بوم را از کجا شروع کنیم؟

چکیده

نقاشی به رسم خطوط و اشکال مختلف بر روی هر صفحه یا زمینه (مانند کاغذ خریداری شده از فروشگاه پخش عمده دفتر) گفته می‌شود که از رنگ‌های مختلفی در آن برای نمایش بهتر تصاویر استفاده می‌شود.

access_time ۱۴۰۰ دوشنبه ۲۹ آذر
remove_red_eye 2483بازدید
نقاشی کشیدن روی بوم را از کجا شروع کنیم؟

 

نقاشی به رسم خطوط و اشکال مختلف بر روی هر صفحه یا زمینه (مانند کاغذ خریداری شده از فروشگاه پخش عمده دفتر) گفته می‌شود که از رنگ‌های مختلفی در آن برای نمایش بهتر تصاویر استفاده می‌شود.
از صفحاتی که می‌توان بر روی آن نقاشی را ترسیم کرد کاغذ و بوم هستند که دارای سطح صافی بوده و می‌توان با استفاده از تکنیک‌های مختلف بر روی آن‌ها نقاشی را ترسیم کرد. کشیدن نقاشی به منظورهای مختلفی صورت می‌گیرد. انسان‌های نخستین با استفاده از مواد رنگی خاص و کنده‌کاری تصاویری را بر روی دیواره غارها رسم کرده‌اند که هم اکنون ما با مشاهده این تصاویر می‌توانیم به اطلاعات مختلفی دست پیدا کنیم.
نقاشی را می‌توان یکی از راه‌های قوی و بسیار خوب برای برقراری ارتباط با دیگران دانست. زیرا نقاشان بسیاری هستند که با خلق تصاویر بسیار با ارزش منظور و مفهوم‌های زیادی را به مخاطبان خود می‌رسانند. در حالی که زبان از بیان کردن آن قاصر است.
همچنین نقاشی را می‌توان روشی برای شناخت افراد نیز به کار برد. چرا که شما با روان شناسی نقاشی‌های ترسیمی توسط هر فرد می‌توانید به رازهایی نهفته در شخصیت او پی ببرید و این میسر نیست مگر با آشنا بودن به علم روان شناسی و نقاشی.

 

خرید عمده بوم نقاشی جهت اطلاع از پخش عمده تخته شاسی و بوم نقاشی به سایت پژانو مراجعه نمایید.

 


سن مناسب برای نقاشی


نقاشی کشیدن محدودیت سنی خاصی ندارد. زیرا همه‌ی مردم در هر سن و شرایطی که باشند می‌توانند بر اساس توانایی و خلاقیت‌های ذهنی خود نقاشی بکشند. بیشتر ما؛ در طول عمر خود حداقل یکبار با استفاده از مداد رنگی و دفتر نقاشی تصاویری از آن‌چه که در ذهن ما عبور کرده یا آن چه را که با چشمان خود دیده‌ایم را به‌صورت ماهرانه یا غیرماهرانه بر روی کاغذ پیاده‌ کرده‌ایم. اما در این میان بسیاری از افراد به واسطه هوش و استعداد ذاتی که دارند حتی بدون آموزش و شرکت در کلاس نقاشی‌های بسیار خوبی کشیده‌اند. بنابرین در هر رده سنی که هستید می‌توانید آموزش‌ نقاشی را شروع کرده و کلکسیونی از نقاشی‌های ترسیمی خود بسازید.


نقاشی روی بوم


نقاشی روی بوم از قبل از رنسانس یک روش در هنر و نقاشی بوده است. صدها سال است که هنرمندان از بوم برای ساختن آثار هنری عالی با رنگ روغن و اکریلیک استفاده می‌کنند. اگر متریال مناسبی داشته باشید و بوم نقاشی خود را به روشی درست آماده کنید می‌توانید از روش و راهکاری که استادان دنیای هنر برای قرن‌ها انجام می‌دادند را جهت نقاشی استفاده کنید.
بوم نقاشی در واقع وسیله‌ای است متشکل از پارچه‌ای کشیده شده بر روی یک سه پایه که می‌توان با استفاده از رنگ روغنی، اکلرلیک و گواش روی آن نقاشی کرد. شما می‌توانید پایه بوم در اندازه‌های مختلف از پخش عمده لوازم‌التحریر تهیه کنید.

 

خرید بوم نقاشی

 

اقدامات لازم برای شروع نقاشی روی بوم


اگر به نقاشی روی بوم علاقه‌مند هستید و می‌خواهید نقاشی کشیدن روی بوم را آغاز کنید بهتر است در اولین قدم وسایل لازم برای این‌کار را تهیه نمایید.


بوم و پایه بوم


پایه بوم نگه‌دارنده بوم شما است که در سایزهای مختلفی وجود دارد. اندازه پایه به کار و محیط و فضای در دسترس شما بستگی دارد. هرچه نقاشی‌های ترسیمی شما کوچک‌تر و فضای در دسترستان ابعاد کوچکی داشته باشند، پایه بوم کوچک‌تری را نیز باید انتخاب و خریداری نمایید. در غیر این صورت اندازه بوم شما هرچه بزرگ‌تر باشد بهتر خواهد بود. شما می‌توانید از پارچه‌هایی از جنس کتان، الیاف مصنوعی و کرباس برای بوم خود استفاده کنید.


انتخاب نوع رنگ برای نقاشی روی بوم


در مورد رنگ‌های خود تصمیم بگیرید. دو نوع اصلی رنگ وجود دارد که روی بوم استفاده می شود: رنگ روغن و اکریلیک. هرکدام از این دو روش مزایا و معایب خود را دارند. رنگی که انتخاب می‌کنید به این که چه چیزی را می‌خواهید نقاشی کنید و به چه روشی می خواهید آن را رنگ کنید، بستگی دارد. شما باید مزایا و معایب هر کدام از روش‌ها را بسنجید و تصمیم بگیرید که کدام یک برای پروژه شما بهترین است.


رنگ اکریلیک


رنگ‌های اکریلیک به سرعت خشک می‌شوند. اگر می‌خواهید چندین لایه انجام دهید یا خطوط واضح را اعمال کنید، رنگ اکریلیک می‌تواند برای شما انتخاب بهترین باشد. رنگ اکریلیک در اثر گذشت زمان تغییر رنگ نمی‌دهد و پس از خشک شدن رنگ آن کمی تیره‌تر خواهد شد. رنگ اکلریک سمی نیست و بویی ندارند.


رنگ روغنی


رنگ‌های روغنی به خوبی با هم ترکیب می‌شوند و انتقال آسان بین رنگ‌ها را صورت می‌گیرد. رنگ روغنی بر روی بوم زمان بیشتری برای خشک شدن نیاز دارد که این زمان خشک شدن اضافی، ایجاد خطوط واضح را دشوارتر می‌کند. رنگ روغن می‌تواند پارچه کتانی یا پنبه‌ای بوم را تخریب کند. اگرچه رنگ آن پس از خشک شدن ثابت می‌ماند اما به مرور زمان اکسید شدن آن سبب می‌شود رنگ آن به زردی بگراید. روغن‌ها سمی هستند و بو دارند که به دلیل استفاده از سقز برای رقیق کردن رنگ‌ها است.
آب رنگ، قلموهای مختلف، پلت رنگ، کاردک، ظرف آب، دستمال تمیز از دیگر وسایل موردنیاز برای شروع نقاشی بر روی بوم به‌شمار می‌آیند.

 

 

پخش عمده بوم نقاشی

 

 

سایر مطالب مرتبط به فروشگاه اینترنتی لوازم التحریر پژانو:

مغز مداد از چه موادی ساخته شده است؟
چه نکاتی را باید در هنگام هدیه دادن بدانیم؟
آشنایی کامل با انواع کاغذ و نقش آن در صنایع مختلف

 

زهرا خداکرم زاده

کارشناس تولید محتوا