Loading...
لطفا منتظر بمانید . . .

از کجا بفهمیم کدام مداد مقدار رس کمتری دارد؟

چکیده

مغزی مداد متشکل از ترکیب‌های مختلفی از رس و گرافیت است که این تفاوت سبب می‌شود در هنگام نوشتن اثر مداد بر روی کاغذ متفاوت باشد. تولیدکنندگان مداد برای مشخص کردن میزان سرب به‌کار رفته در مداد و این‌که به مشتریان بفهمانند میزان نرمی و رنگ مداد چقدر است از حروف و اعداد خاصی استفاده می‌کنند.

access_time ۱۴۰۰ شنبه ۴ دي
remove_red_eye 1097بازدید
از کجا بفهمیم کدام مداد مقدار رس کمتری دارد؟

 

مداد از نوشت‌افزارهای اصلی برای نوشتن است که می‌توان از مراکز پخش عمده نوشت افزار آن را تهیه و خریداری کرد.
این نوع نوشت افزار از مغزی با جنس گرافیت و رس و بدنه چوبی و روکش پلاستیکی یا چوبی در انواع مختلفی تشکیل می‌شود. میزان سربی که در تهیه مداد استفاده می‌شود تنوع این محصول را سبب خواهد شد. استفاده‌های مختلف از مداد سبب شده است تا تولیدکنندگان این محصول آن را در انواع مختلفی تولید و در فروشگاه پخش عمده خودکار کنکو عرضه نمایند.


معیار تشخیص سرب مداد


مغزی مداد متشکل از ترکیب‌های مختلفی از رس و گرافیت است که این تفاوت سبب می‌شود در هنگام نوشتن اثر مداد بر روی کاغذ متفاوت باشد. تولیدکنندگان مداد برای مشخص کردن میزان سرب به‌کار رفته در مداد و این‌که به مشتریان بفهمانند میزان نرمی و رنگ مداد چقدر است از حروف و اعداد خاصی استفاده می‌کنند.
مدادها را با توجه به سختی سرب مداد و میزان تیره یا سیاه بودن علامتی که روی کاغذ ایجاد می‌کند درجه‌بندی می‌کند. درجه بندی‌های روی مقیاس گاهی اوقات به عنوان درجه سختی نامیده می‌شود و در حال حاضر 24 درجه در مقیاس مداد گرافیت از 10H - 12Bوجود دارد.
H، B، HB و F حروفی هستند که معمولا بر روی مدادها قابل مشاهده هستند. در ادامه به توضیحات بیشتری از این مطالب می‌پردازیم.

خاک رس به عنوان یک چسب برای نگه‌داشتن گرافیت در کنار هم استفاده می‌شود زیرا برای استفاده به تنهایی بسیار نرم است. با تغییر نسبت گرافیت به خاک رس، خواص هسته مداد را تغییر می‌دهید. اگر مقدار خاک رس بالایی دارید، هسته مداد بسیار سفت است و یک علامت خاکستری روشن‌تر روی کاغذ باقی می‌گذارد. این معادل حرف H یا سختی در مقیاس گرافیت مدادی است.
و اگر نسبت خاک رس به گرافیت را در هسته مداد کاهش دهید، اکنون بسیار نرمتر شده و لکه سیاه تیره‌تری باقی خواهد ماند. این معادل حرف B یا Blackness در مقیاس گرافیت مدادی است. برای درک بهتر این موضوع به مثال زیر توجه کنید:
یک مداد H9 تقریباً 41٪ گرافیت، 53٪ خاک رس و 5٪ موم برای روانکاری دارد. در انتهای دیگر مقیاس، یک مداد 8 Bدارای 90٪ گرافیت، 4٪ خاک رس و 5٪ موم است. با این توضیحات در مدادهای H هرچه اعداد بالاتر بروند میزان رس در آن‌ها بیشتر و مداد خطوط کمرنگ‌تری ایجاد خواهد کرد و در مدادهای B با افزایش مقادیر اعداد مداد نرم و پررنگ‌تر خواهد که میزان گرافیت در آن‌ها بیشتر و رس کمتری دارند.
HB نقطه وسط مقیاس در نظر گرفته می‌شود و اعداد نشان دهنده افزایش سیاهی یا نرمی هسته مداد هستند. این مدادها مناسب‌ترین نوع مداد برای نوشتن هستند بدین معنی که هم سختی مدادهای H را دارند و هم نرمی مدادهای B.
مدادهای با نماد F نیز در دسته مدادهای سخت هستند که از مدادهای H پررنگ‌تر هستند.

 

فروشگاه لوازم التحربر

 


مناسب‌ترین مداد برای طراحی


اولین گام برای انتخاب مناسب‌ترین مداد توجه به نیاز شما است. این‌که شما بخواهید از مداد در چه سبک طراحی و در چه زمینه‌ای استفاده کنید مشخص کننده مناسب‌ترین نوع خودکار برای شما خواهد بود. در زیر برخی از انواع مداد و کاربرد آن‌ها معرفی شده است که می‌توانید از آن‌ها در طراحی استفاده کنید.
H5-H9: برای ساخت طرح برای نقاشی‌های آبرنگ عالی است زیرا سبک هستند و به وضوح از طریق رنگ نشان داده نمی‌شوند. گرافیت‌های محلول در آب نیز برای این منظور خوب عمل می‌کنند زیرا در آب حل می‌شوند.
H2-H4: این نوع مدادها اثری کمرنگ ایجاد می‌کنند و برای ترسیم فنی، خطوط کلی، طرح‌های سبک و خطوط راهنما ایده‌آل هستند.

H، F، HB و B: یک ابزار محبوب برای طراحی و نوشتن ساده. HB اغلب به عنوان یک مداد چند منظوره استفاده می‌شود زیرا برای نوشتن و کشیدن به اندازه کافی واضح است اما حداقل لکه را دارد.
درجه B: بافت نرم‌تر و علائم تیره‌تر، این مدادها را برای سایه زدن و مدل سازی تونال ایده‌آل می‌کند.
EE: مدادهای EE یک علامت بسیار تیره با روکش مات‌تری نسبت به مدادهای گرافیتی ایجاد می‌کنند، زیرا ترکیبی از گرافیت و زغال هستند. که آن‌ را برای سایه‌های بسیار تیره و مدل‌سازی تونال ایده‌آل می‌کند.


سرب نوک مدادهای اتودی


شاید فکر کنید تفاوت میزان سرب فقط در تولید مدادهای عادی اعمال می‌شود اما لازم است بدانید با تولید انواع اتود یا مدادفشاری تنوع بالایی درنوع نوک‌های آن نیز اعمال شد. به‌طوری که شما با مراجعه به فروشگاه پژانو مرکز فروش عمده لوازم التحریر انواع مختلفی از نوک اتود را خریداری نمایید. این تفاوت در میزان سرب ترکیب شده در ساختار نوک مداد با گرافیت است که تنوع زیادی به میزان سختی و رنگ آن خواهد افزود.
همچنین با ترکیب مواد خاص به گرافیت نوک‌های مدادفشاری رنگی نیز تولید شده‌اند. برای خرید غیرحضوری بهترین و باکیفیت‌ترین انواع مداد با سختی و رنگ‌های متفاوت همچنین با مناسب‌ترین قیمت می‌توانید به سایت PEZHANO.COM مراجعه نمایید.

 

 

فروشگاه لوازم التحریر

 

 

 

 

سایر مطالب مرتبط به فروشگاه اینترنتی لوازم التحریر پژانو:

خط تحریری چیست؟
مشخصات کاغذ چاپی
نقاشی کشیدن روی بوم را از کجا شروع کنیم؟

 

زهرا خداکرم زاده

کارشناس تولید محتوا