Loading...
لطفا منتظر بمانید . . .

راهنمای خرید مداد رنگی و نکاتی که حتما باید بدانید!

چکیده

مدادرنگی یکی از انواع نوشت افزار قابل تهیه در مراکز فروش عمده لوازم‌التحریر است که در نقاشی و گاهی برای نوشتن مورد استفاده قرار می‌گیرد. این یک محصول پر طرفدار در بین اقشار مختلف جامعه است که توسط افراد مبتدی تا حرفه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد.

access_time ۱۴۰۰ يکشنبه ۵ دي
remove_red_eye 318بازدید
راهنمای خرید مداد رنگی و نکاتی که حتما باید بدانید!

 

مدادرنگی یکی از انواع نوشت افزار قابل تهیه در مراکز فروش عمده لوازم‌التحریر است که در نقاشی و گاهی برای نوشتن مورد استفاده قرار می‌گیرد. این یک محصول پر طرفدار در بین اقشار مختلف جامعه است که توسط افراد مبتدی تا حرفه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد.
مدادرنگی ساختاری شبیه به مدادهای عادی دارد با این تفاوت که در تهیه مغزی آن از رنگ‌دانه‌های مختلفی استفاده شده است که سبب ایجاد تنوع رنگی در آن شده است. قلم با مغزی رنگی برای بسیاری از ما از کودکان خردسال و مدرسه‌ای گرفته تا بسیاری از بزرگسالان بسیار جذاب است که می‌توان طرح‌های مختلفی را با آن ایجاد و رنگ کرد.


مداد رنگی از چه چیزی درست شده است؟


این‌که بدانید که مداد رنگی از چه مواد درست شده است بسیار جالب و سوال برانگیز است.
در واقع می‌توان گفت که مداد رنگی از 4 ماده اصلی چوب، رنگدانه، بایندر و اکستندر تشکیل شده است که کیفیت این مواد در تهیه مداد رنگی بر تولید نهایی این محصول بسیار تاثیرگزار خواهد بود. مدادرنگی‌هایی که در تهیه آن از رنگدانه بیشتری با غلظت بالاتر استفاده شود که در برابر نور مقاومت بیشتری دارند یا انواع دارای بدنه چوبی یا بدون چوب و نوع بایندر استفاده شده در آن همگی بر میزان کیفیت و در نتیجه قیمت نهایی مداد رنگی تاثیرگزار هستند. به این ترتیب شما هنگام مراجعه به مغازه و فروشگاه پخش عمده نوشت افزار با انواع مختلفی از مداد رنگی با قیمت‌های مختلف مواجه خواهید شد.

 

خرید نوشت افزار بضورت عمده

 


راهنمای خرید مدادرنگی برای مبتدیان و افراد حرفه‌ای


بیشتر افراد استفاده از مداد رنگی را از دوران مدرسه و پیش از آن برای رسم خطوط، طرح و رنگ کردن اشکال مختلف آغاز کرده‌اند. در این سنین به دلیل غیرحرفه‌ای بودن و صرفا برای آشنایی با آن و نحوه کارکرد و استفاده از انواع ساده و ارزان قیمت مداد رنگی استفاده می‌شده است. اما افرادی که به‌طور حرفه‌ای در این زمینه کار و فعالیت می‌کنند و یا در رشته‌های تحصیلی هنری درس می‌خوانند به انواع حرفه‌ای مدادرنگی با رنگ‌دانه بیشتر و کیفیت بالاتر نیاز دارند.
به همین دلیل در هنگام خرید و تهیه مدادرنگی لازم است به یکسری معیار و نکات مهم توجه کنید.


- مدادرنگی به‌طور کلی در دو دسته‌بندی قرار می‌گیرد:

دانش آموزی و حرفه‌ای. انواع دانش‌اموزی مدادرنگی دارای کیفیت و قیمت پایین‌تری بوده و استفاده از آن در حدی است که بتواند نیازهای دانش‌آموزان را برطرف نماید که این نوع برای افراد هنرمند کاربرد زیادی ندارد. اما انواع حرفه‌ای آن برای تمامی افراد قابل استفاده است.


- سبک هنر و نقاشی:

افرادی که در زمینه هنر و نقاشی فعالیت دارند هرکدام سبک خاص خود را در نقاشی دارند که لازم است در هنگام تهیه مدادرنگی آن را مدنظر قرار دهند. این به پیشبرد صحیح و بهتر کار شما کمک خواهد کرد.


- زمان استفاده و مدت ماندگاری:

این‌که شما برای چه مدت از مدادرنگی‎‌های خود استفاده می‌کنید و می‌خواهید آثار شما تا چه زمانی ماندگاری داشته باشند در انتخاب نوع مدادرنگی‌های خریداری شده مهم است. که اگر می‌خواهید نقاشی‌های شما ماندگاری داشته باشند و در برابر نور خاصیت خود را از دست ندهند و کمرنگ نشوند باید از برندهایی برتر و باکیفیت‌تر استفاده نمایید.


- بودجه:

میزان بودجه اختصاص داده شما برای خرید مدادرنگی تاثیر بسزایی در انتخاب مدادرنگی دارد که شما باید انواع متناسب با بودجه‌تان را انتخاب نمایید.

 

 

پخش عمده لوازم التحریر

 


مشخصه‌های یک مدادرنگی باکیفیت


مدادرنگی‌ها را می‌توان بر اساس معیارهای مختلفی دسته‌بندی کرد و خرید خود را بر اساس آن انجام داد. این معیارها عبارتند از:


کیفیت محصول


کیفیت مدادرنگی بر اساس معیارهای مختلفی تعریف می‌شود. مغزی مداد رنگی باید از رنگدانه‌های خوب با غلظت و نرمی خاص تولید شده باشد. همچنین هنگام نوشتن روی کاغذ خش ایجاد نکند. دور مغزی مدادرنگی معمولا از جنس چوب است اما برخی از برندها از پوشش پلاستیکی و بازیافتی نیز استفاده می‌کنند برترین نوع آن نوعی است که هنگام استفاده روی پوست حساسیت ایجاد نکند.


طراحی بدنه مدادرنگی


خوش دست بودن مداد رنگی بسیار مهم است. دلیل این امر این است که شما ممکن است ساعت‌های طولانی مداد را در دست داشته و به کار مشغول باشید که خوش دست و راحتی مداد در دستان شما از اذیت شدن و آسیب به دست شما جلوگیری کرده و خواهید توانست بدون خستگی کار خود را به مدت چند ساعت ادامه دهید.


طیف رنگی


این‌که شما به چه رنگ‌هایی از مداد رنگی نیاز دارید و چه تعداد رنگ پاسخگوی نیاز شما هستند در این انتخاب نقش مهمی دارد. مداد رنگی در تعدادهای مختلف از 4 عدد و 6عدد در بازار موجود است تا تعداد بیشتر آن که در باکس‌های چند طبقه قرار می‌گیرند.


برند


شرکت‌های مختلفی در زمینه تولید انواع نوشت افزار از جمله مدادرنگی فعالیت دارند. برخی از این برندها سال‌های بسیاری است که محصولات بسیار باکیفیتی را تولید و در بازارهای جهانی عرضه می‌کنند. این برندهای شناخته شده با استفاده از متریال خوب و تولید محصولات باکیفیت توانسته‌اند جایگاه خود را در سطح بازارهای جهانی حفظ کنند. استدلر و فابرکاستل از برترین برندها در سطح جهان هستند.

 

 

 

 

مطالب مرتبط به فروشگاه اینترنتی پژانو:

از کجا بفهمیم کدام مداد مقدار رس کمتری دارد؟
خط تحریری چیست؟
مشخصات کاغذ چاپی

 

زهرا خداکرم زاده

کارشناس تولید محتوا