Loading...
لطفا منتظر بمانید . . .

انواع مداد تراش بر اساس کاربردهای آن

چکیده

مدادتراش وسیله‌ای است که برای تیز کردن نوک مدادهای گرافیتی و از بین بدن بخش فرسایش خورده مداد مورد استفاده قرار می‌گیرد. مدادتراش را می‌توان از فروشگاه‌های پخش عمده لوازم‌التحریر تهیه و مورد استفاده قرار داد. اگر قصد خرید مدادتراش دارید بهتر است اطلاعات کافی در مورد انواع مدادتراش را در اختیار داشته باشید که ما در این مقاله توضیحات کاملی را در مورد مدادتراش و انواع آن ارائه کرده‌ایم.

access_time ۱۴۰۰ يکشنبه ۳ بهمن
remove_red_eye 793بازدید
انواع مداد تراش بر اساس کاربردهای آن

 

مدادتراش وسیله‌ای است که برای تیز کردن نوک مدادهای گرافیتی و از بین بدن بخش فرسایش خورده مداد مورد استفاده قرار می‌گیرد. مدادتراش را می‌توان از فروشگاه‌های پخش عمده لوازم‌التحریر تهیه و مورد استفاده قرار داد. اگر قصد خرید مدادتراش دارید بهتر است اطلاعات کافی در مورد انواع مدادتراش را در اختیار داشته باشید که ما در این مقاله توضیحات کاملی را در مورد مدادتراش و انواع آن ارائه کرده‌ایم.

 

تاریخچه ساخت مدادتراش


توسعه مدادتراش اولین بار در فرانسه در سال 1822 توسط یک نویسنده به نام بوچر در سطح بین‌الملل گسترش یافت اما نسبت به ثبت اختراع آن اقدامی صورت نگرفت. ریاضیدان فرانسوی برنارد لاسیمون (لیموژ) اولین حق ثبت اختراع جهان (ثبت اختراع شماره 2444 فرانسوی) را بر روی یک مداد تراش در سال 1828 اعمال کرد. مداد تراش‌هایی که توسط این افراد اختراع شد اولین نمونه‌هایی از مداد تراش‌های ساده بودند که با مرور زمان با طراحی و کیفیت بهتری تولید شدند و به شکل امروزه در آمدند.

 

تاریخچه تراش

 

انواع تراش


اگر بخواهیم انواع تراش را معرفی کنیم باید آن را در دسته‌بندی‌های مختلف قرار دهیم.


تیغه مسطح و تیغه مارپیچ


تراش در مرحله اول به دو نوع تیغه مسطح و تیغه مارپیچ تقسیم می‌شوند. تراش‌های تیغه مسطح، انواع ساده آن است که با قرار گرفتن مداد در جای مخصوص برای تراش و چرخاندن تراش نوک آن تیز و تراشیده می‌شود. اما نحوه کار تراش‌های غیرمسطح و مارپیچ بدین گونه است که مداد در بین تیغه تراش قرار گرفته و ثابت می‌ماند. و تیغه‌های تراش با چرخش اهرم دستی آن شروع به چرخش و برش پوسته مداد و تیز کردن گرافیت خواهند کرد. پس با توجه به نحوه کارکرد تراش و نیاز خود می‌توانید هرکدام از انواع تراش را از مرکز پخش عمده نوشت‌افزار ایرانی خریداری نمایید.


تراش‌های تیغه مسطح مخزن‌دار و بدون مخزن


تراش‌های تیغه مسطح خود دارای دو نوع بدون مخزن و مخزن‌دار هستند. برای استفاده از انواع بدون مخزن آن باید عمل تراشیدن را بر روی سطل آشغال انجام داد تا پوست و تراشه‌های گرافیت مداد تراشیده بر روی زمین یا میز نریزد. اما تراش‌های مخزن‌دار تمامی پسماندهای حاصل از تراشیدن مداد در مخزن جمع شده و نیازی به استفاده از سطل زباله در هنگام تراشیدن نیست و این یک قابلیت بسیار کاربردی است. برخی از این مداد تراش‌ها دارای دو سوراخ یا قطرهای متفاوت جهت تراشیدن مدادها با طول قطر متفاوت هستند.
مکانیک تراش‌های تیغه مسطح ساده است و در انواع رنگ و طرح‌های مختلف عرضه می‌شوند.

 

تراش های مخزن دار


مدادتراش‌های رومیزی ساده و برقی


مداد تراش‌های تیغه مارپیچ که به مدادتراش‌های رومیزی معروف هستند مکانیک و طراحی پیچیده‌تری دارند اما عمل تراشیدن را ساده‌تر می‌کنند و نیازی به صرف انرژی بیشتر برای تراش مداد نیست. این مدادتراش‌ها دارای یک ورودی برای وارد کردن نوک مداد جهت تراشیدن، یک اهرم دستی برای اعمال نیرو جهت چرخش تیغه‌ها و تراشیدن نوک مداد، یک مخزن برای جمع‌آوری براده و تراشه‌های پوسته مداد و لوازم فیکس تراش بر روی میز است.
برای استفاده از این نوع تراش باید دو اهرم کوچک که روی برخی از این مدادتراش‌ها قرار دارد را به هم نزدیک کنید تا زبانه ورودی مداد باز شود. سپس مداد را در محل مشخص قرار ‌دهید و دو اهرم کوچک را رها کنید. دسته یا اهرم چرخش را چرخانده تا نوک مداد تراشیده و تیز شود. مجددا دو اهرم کوچک را به هم نزدیک کنید تا زبانه مدادتراش از هم جدا شده و بتوانید مداد را از آن خارج کنید.
لازم به ذکر است که همه‌ی مدادتراش‌های رومیزی دارای اهرم‌های کنترل زبانه نیستند.
تراش‌های رومیزی برقی جدیدترین نوع مدادتراش‌های تیغه مارپیچ هستند که کارایی آن‌ها کاملا شبیه به تراش‌های رومیزی ساده است با این تفاوت که تراش‌های برقی نیازی به چرخاندن دسته آن‌ها نیست و عمل چرخش تیغه‌ها و تراش مداد به‌صورت خودکار و با بهره‌گیری از تبدیل نیروی باتری که در آن قرار دارد، صورت می‌گیرد.

 

 

تراش بدون مخزن


تراش 36 عددی طرح بره ناقلا مدل 1-6646 هدهدک
تراش 12 عددی طرح گربه مدل TR-3003 هدهدک
تراش 48 عددی مدل JM915 ایمر
تراش 24 عددی لاکی فسفری مدل JM719 پارسیکار
تراش 50 عددی طرح موس مدل JM697 پارسیکار
تراش 48 عددی مخزن دار مدل 317-XG هدهدک
تراش 48 عددی لاکی فسفری طرح مستطیل مدل JM914 ایمر
تراش 48 عددی لاکی مدل دار 6 رنگ مدل JM711 پارسیکار
تراش 48 عددی لاکی فسفری طرح مستطیل مدل JM721 پارسیکار
تراش 12عددی طرح کره زمین آسانا
تراش 24 عددی مخزن دار قایقی مدل Y plus 613 اینوکس
تراش 60 عددی موجی مدل Y plus 1601 اینوکس
و... از دیگر انواع این محصول کاربردی هستند.


خرید انواع مدادتراش


اگرچه خرید مدادتراش ممکن است بسیار ساده به نظر برسد، اما این‌که از کدام نوع این محصول استفاده می‌کنید می‌تواند عملکرد کار شما را به کلی تغییر دهد. هنگام تهیه یک تراش، باید قطر مدادهایی را که می‌خواهید استفاده کنید، شکنندگی سرب‌های آنها، تراش دستی یا برقی و نوع تیغه‌ای که ترجیح می‌دهید را در نظر بگیرید.
پژانو، فروشگاه پخش عمده کتاب (خرید کتاب کودک، خرید کتاب نوجوان) و لوازم التحریر ایرانی انواع تراش‌های برند با کیفیت بالا و قیمت مناسب عرضه می‌کند که مشتریان عزیز می‌توانند به‌صورت حضوری و آنلاین نسبت به خرید انواع مدادتراش اقدام نمایند.

 

انواع تراش در فروشگاه پژانو

 

 

مطالب مرتبط به فروشگاه لوازم التحریر پژانو:

مواد ساخت پاک کن
کوله پشتی استاندارد مقاطع ابتدایی
فرق لوازم اداری منشی و مدیرعامل

 

زهرا خداکرم زاده

کارشناس تولید محتوا